فولاد و آهن

در بازار فولاد جهان چه می گذرد؟/ وضعیت بازار فولاد همزمان با آغاز سال نو میلادی بررسی شد

در بازار فولاد جهان چه می گذرد؟/ وضعیت بازار فولاد همزمان با آغاز سال نو میلادی بررسی شد
پایگاه خبری معدن نیوز - با نبود تقاضا در خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز تعطیلات سال نو میلادی، قیمت های فولادی روند نزولی خودش را ادامه داد و بیلت به ۳۹۵ دلار فوب دریای سیاه رسید. گرچه برخی تامین کنندگان هنوز قیمت های ۴۰۰ دلار را پیشنهاد می‌دهند اما معامله ای انجام نمی شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، با نبود تقاضا در خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز تعطیلات سال نو میلادی، قیمت های فولادی روند نزولی خودش را ادامه داد و بیلت به 395 دلار فوب دریای سیاه رسید. گرچه برخی تامین کنندگان هنوز قیمت های 400 دلار را  پیشنهاد می‌دهند اما معامله ای انجام نمی شود.
همچنین در حالیکه قیمت قراضه وارداتی به ترکیه 282 دلار می باشد لذا خریداران ترکیه به دنبال قیمت بیلت 400 دلار CFR تحویل ترکیه هستند که معادل 380 تا 385 دلار فوب می باشد.
روسیه یک محموله بیلت را برای تحویل CFR ترکیه 410 تا  415 دلار پیشنهاد داده درحالیکه قیمت پیشنهادی اوکراین برای ترکیه 413 دلار CFR بود.
خریداران در جنوب شرق آسیا قیمتهای بیلت بالای 400 دلار  فوب را نمی پذیرند درحالی که قیمت های پیشنهادی به آن ها 455 تا 460 دلار است.
تقاضای جهانی برای شمش فولاد بسیار پایین و ضعیف است و تامین کنندگان با توجه به عرضه زیاد، در  قیمت رقابت می کنند.
میلگرد 445 تا 450 دلار فوب دریای سیاه پیشنهاد می شود و مفتول 490 دلار پیشنهاد می شود. تجار به دنبال قیمت های 475 تا 480 دلار فوب هستند.
اسلب نیز حدود 400 تا 410 دلار فوب به دریای سیاه پیشنهاد می شود و تامین کنندگان منتظر بازگشت خریداران اروپایی از تعطیلات کریسمس هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد