سرب و روی

کاهش ۵ درصدی بهای تمام شده زرین معدن آسیا در پی اصلاح فرایند تولید و افزایش موجودی محصول/ افزایش موجودی کالا تا پایان شهریور ماه خرید خارج از سهمیه از ایمپاسکو و تبدیل به محصول بود

کاهش ۵ درصدی بهای تمام شده زرین معدن آسیا در پی اصلاح فرایند تولید و افزایش موجودی محصول/ افزایش موجودی کالا تا پایان شهریور ماه خرید خارج از سهمیه از ایمپاسکو و تبدیل به محصول بود
پایگاه خبری معدن نیوز - زرین معدن آسیا در توضیحات خود درخصوص صورت های مالی ۶ ماهه اول سال نوشت: دلایل کاهش ۵ درصدی بهای تمام شده دوره مذکور نسبت به دوره مشابه سال قبل، اصلاح فرایند تولید و افزایش موجودی های پایان دوره محصول بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این شرکت در بندهای بعدی آورده است: فروش های صادراتی شرکت اصلی و فرعی به صورت تحویل روی عرضه کشتی یا به اصلاح فوب و FOB بوده و تسویه آن طبق روال سال های گذشته و با توجه به توافق فی مابین با خریداران و به دلیل تحریم ها به صورت ریالی می باشد و موضوع واریز مطالبات نیز در حساب های شرکت منعکس شده است.

در گزارش زیر معدن آسیا تاکید شده که به دلیل تحریم ها، مشتریان شرکت تمایلی به اخذ کد فراگیر به دلیل شناسایی شدن توسط سامانه جهانی تحریم ایران ندارند و از دادن اطلاعات خود نیز امتناع می کنند.

تعهد ارزی صورت گرفته در شرکت فرعی که همان گسترش صنایع روی ایرانیان است با واردات ارزی ماشین آلات در یکی دیگر از شرکت های گروه رفع تعهد شده و بخشی از آن نیز در مقابل واردات ارزی مواد اولیه انجام شده توسط خود شرکت فرعی تعهد گردیده است.

در این گزراش همچنین آمده است، روند قیمت گذاری سرب و روی در بورس فلزات لندن در سال 2018 دارای نوساناتی بوده که در ماه هایی از سال 3600 دلار برای روی و 2600 دلار برای سرب و در برخی ماه ها به 2500 دلار برای روی و 1900 دلار برای سرب رسیده است.

دلیل افزایش در مقدار موجودی کالا در پایان دوره مالی منتهی به شهریور ماه 97 نیز در این نامه نگاری خرید ماده معدنی خارج از سهمیه از شرکت تهیه و تولید موادمعدنی (ایمپاسکو) و تبدیل آن به محصول بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد