سنگ آهن و ذغال سنگ

یک گام تا پیوستن ایران به ۶ تولیدکننده کک ذغال به روش بازیافت حرارتی/ اولین کارخانه کک سازی به روش بازیافت حرارتی در خراسان جنوبی آماده تولید محصول شد

یک گام تا پیوستن ایران به ۶ تولیدکننده کک ذغال به روش بازیافت حرارتی/ اولین کارخانه کک سازی به روش بازیافت حرارتی در خراسان جنوبی آماده تولید محصول شد
پایگاه خبری معدن نیوز- اولین کارخانه کک سازی به روش بازیافت حرارتی کشور در خراسان جنوبی آماده تولید محصول نهایی می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: کارخانه کک سازی طبس هم اکنون در مرحله یک گام تا تولید محصول نهایی قرار گرفته و فردا یا پس فردا محصول نهایی آن که کک ذغال است تولید می شود.

زارع نیا افزود: هم اکنون این کارخانه اولین کارخانه کک سازی ذغال کشور به روش بازیافت حرارتی است که به زودی با تولید محصول نهایی کک در آن، ایران جزو 6 کشور تولید کننده کک متالورژیکی با این روش خواهد شد.

وی گفت: کک ماده استراتژیک صنایع فولادسازی کشور است و این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 450 هزارتن کک ذغال به روش بازیافت حرارتی را دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس همچنین گفت: از 6 باتری موجود در این کارخانه که هر باتری 17 کوره دارد، کیک ذغال وارد کوره های یکی از باتری ها شده و در حال کامل شدن برای تولید محصول نهایی است و به زودی ظرفیت باتری دوم هم کامل می شود.

زارع نیا افزود: کیک ذغال توده فشرده ای از ذغال است که در کوره طی فرایندی با افزایش دما به کک که ماده اصلی صنایع فولادسازی است تبدیل می شود.

وی گفت: کارخانه کک طبس در مجاورت معادن ذغال سنگ پروده طبس واقع است و هم اکنون بخش عمده ای از مواد اولیه مورد نیاز برای این کارخانه از معادن معادن پروده تأمین می شود.

زارع نیا افزود: برای احداث کارخانه کک طبس بر اساس پروانه بهره برداری 300 میلیارد تومان هزینه شده و توسعه این کارخانه امکان احداث نیروگاه برق را نیز دارد.

راه اندازی کارخانه کک سازی طبس گامی بلند برای توسعه صنعت ذغال سنگ طبس محسوب می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد