بورس

رشد ۱۶۸ واحدی بورس با کمک بانک ها/ تداوم صدرنشینی بانک ها

رشد ۱۶۸ واحدی بورس با کمک بانک ها/ تداوم صدرنشینی بانک ها
پایگاه خبری معدن نیوز - شاخص بورس امروز (یکشنبه) تحت تاثیر رشد نماد بانک‌ها با افزایش ۱۶۸ پله ای نسبت به دیروز به رقم ۱۶۱ هزار و ۲۷۵ واحدی صعود کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بازار بورس در معاملات امروز رشد اندکی را تجربه کرد که به پشتوانه رشد سهام بانکی تحقق یافت؛ انتشار اخباری مبنی بر بهبود عملکرد مالی بانک ها، تعیین تکلیف بدهی‌ها و نرخ تسعیر ارز سبب افزایش جذابیت سهام بانک‌ها شده است.

بر این اساس، در معاملات امروز نمادهای وبملت (بانک ملت)، وتجارت (بانک تجارت) و وبصادر (بانک صادرات) با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل، فملی (ملی صنایع مس)، رمپنا (مپنا)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بیشترین فشار منفی را وارد کردند.

در معاملات امروز 2 میلیارد و 481 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش پنج هزار و 739 میلیارد ریال در 165 هزار نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نشان می‌دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت‌های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می‌گذارد، 48 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت‌های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می‌شود، 13 واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز 13 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور 277 واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت‌ها در بورس را نشان می‌دهد.

شاخص بازار اول مربوط به شرکت‌های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 122 واحد بالا رفت و شاخص بازار دوم بورس نیز 342 واحد افزایش یافت.

گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه یک میلیارد و 434 میلیون سهم به ارزش و دو هزار و 496 میلیارد ریال دادوستد شد.

گروه خودرو به ارزش 685 میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش 366 میلیارد ریال جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

گروه فلزات اساسی با دادوستدی به ارزش 249 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.

گروه فرآورده‌های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 134 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

در معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) 11 واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 883 واحدی قرار گرفت. در این بازار بیش از 671 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و 79 میلیارد ریال دادوستد شد.

در معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، دماوند (تولید برق دماوند)، مارون (پتروشیمی مارون) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) بیشترین سهم را در رشد آیفکس داشتند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد