آلومینیوم و مس

موسسه تحقیقاتی CRU پیش بینی کرد؛

آمریکای جنوبی پیشتاز تولید مس جهان در دهه های آینده

آمریکای جنوبی پیشتاز تولید مس جهان در دهه های آینده
پایگاه خبری معدن نیوز - موسسه تحقیقاتی CRU طی گزارشی پیش‌بینی کرد که آمریکای جنوبی در مقایسه با سایر مناطق دارای ذخایر مس دنیا، بیشترین رشد تولید مس در دهه آینده را خواهد داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، انتظار می‌رود پروژه‌هایی که در داخل کشور شیلی به بهره‌برداری خواهند رسید، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای هزینه‌های نقدی متفاوتی در سال 2028 داشته باشند. معدن «ال تینته» به سمت پایین‌تر منحنی هزینه حرکت خواهد کرد، به‌طوری‌که هزینه‌های نقدی برآورد شده در حدود یک هزار و 400 دلار در هر تن خواهد بود. پروژه‌هایی مانند طرح توسعه «لس پلامبرس» و معدن زیرزمینی «چوکی کاماتا»، هزینه‌های نقدی در حدود 3 هزار دلار در هر تن خواهند داشت، درحالی‌که انتظار می‌رود پروژه «اسپنس» هزینه‌ای بالغ بر 4 هزار دلار در هر تن داشته باشد. این شرایط برای کشور پرو نیز صادق است، زیرا پروژه‌های اصلی این کشور نیز در منحنی هزینه در سال 2028 محدوده‌ گسترده‌ای خواهند داشت. به‌عنوان مثال، پروژه‌های کم‌هزینه‌ای مانند تیا ماریا (Tia Maria) دارای هزینه‌های نقدی در حدود یک هزار و 600 دلار در هر تن خواهد بود، درحالی‌که پروژه‌های کویلاوکو (Quellaveco) و مینا جوستا کنس (Mina Justa Concs) به ترتیب هزینه‌های نقدی در حدود 2 هزار و 600 و 3 هزار و 300 دلار در هر تن خواهند داشت. پرو همچنین دارای برخی پروژه‌های با هزینه‌ بالا مانند تولید کنسانتره هاکوئیرا (Concentrates Haquira) است که هزینه‌های آن در حدود 5 هزار دلار در هر تن برآورده شده است.
هزینه‌های پروژه‌های کشور چین از حدود 2 هزار و 700 دلار در هر تن شروع می‌شود و به 5 هزار دلار در هر تن نیز می‌رسد. در ایالات‌متحده آمریکا، درآمدهای بالای ناشی از محصولات جانبی موجب شده است تا پروژه‌های توئین متال (Twin Metal) و پبل (Pebble)، هزینه‌های نقدی منفی داشته باشند. بااین‌حال، پروژه‌های پمپکین هالو (Pumpkin Hollow) و رزمونت رانچ (Rosemount Ranch) هزینه‌هایی بالغ بر 3 هزار دلار در هر تن خواهند داشت. همچنین انتظار می‌رود که پروژه کاموآ‌ (Kamoa) در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو هزینه‌ای در حدود یک هزار و 500 دلار در هر تن داشته باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد