آلومینیوم و مس

در سومین نشست هماهنگی راه اندازی کارخانه اسید سولفوریک مس سرچشمه مطرح شد:

ساخت مخازن نگه داری اسید سولفوریک با پیشرفت خوبی در حال پیگیری است/ امید است تا پایان بهمن ماه تعدادی از این مخازن آماده بارگیری و حمل ریلی می شوند

ساخت مخازن نگه داری اسید سولفوریک با پیشرفت خوبی در حال پیگیری است/ امید است تا پایان بهمن ماه تعدادی از این مخازن آماده بارگیری و حمل ریلی می شوند
پایگاه خبری معدن نیوز - سومین نشست هماهنگی راه‌اندازی کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه با حضور «محمدباقر عالی» رئیس هیأت‌مدیره، «علی محمدی» عضو هیأت‌مدیره، «مهدی مجدفر» معاون هماهنگی شرکت مس و جمعی از مدیران و مجریان برگزار شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، «محمدباقر عالی» در این نشست با تأکید بر این‌که شرکت مس هم‌اکنون در حال اتمام بزرگ‌ترین پروژه محیط زیستی خود است و برای به سرانجام رسیدن این کار باید تمام مجریان و مدیران درگیر پروژه در این روزهای پایانی به‌طور جد فعالیت کنند گفت: جدا از بهره‌برداری این طرح تا پایان بهمن‌ماه، مهم‌ترین مسئله‌ای که هم‌اکنون باید پیگیری شود مسائل مربوط به آماده‌سازی زیرساخت‌های نگه‌داری و حمل اسید جهت فروش داخلی و خارجی است.

وی با تأکید بر این‌که اسید سولفوریک یک کالای استراتژیک از نظر نگه‌داری است افزود: کار ساخت این مخازن در سرچشمه، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و بندرعباس در حال پیگیری است که خوشبختانه از پیشرفت خوبی برخوردار شده است که امیدواریم تا پایان بهمن تعدادی از این مخازن با حمل ریلی آماده بارگیری شود.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت مس تصریح کرد: علاوه بر مسائل مربوط به حمل و نگه‌داری اسید در حوزه فروش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و از حدود یک‌ماه پیش عرضه این کالا در بورس کالا صورت گرفته است که استقبال خوبی نیز از عرضه شده است.

گفتنی است در حال حاضر شرکت ملی صنایع مس ایران یک کارخانه اسیدسولفوریک با ظرفیت 300 هزار تن در مجتمع مس سرچشمه دارد و در حال احداث دو کارخانه 600 هزار تنی دیگر اسید در سرچشمه و خاتون‌آباد است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته کارخانه اسید سرچشمه تا پایان سال جاری به‌ بهره‌ّبرداری می‌رسد و کارخانه اسید خاتون‌آباد تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با ‌بهره‌برداری از این کارخانه‌ها ظرفیت تولید اسید شرکت مس به یک‌ونیم میلیون تن می‌رسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد