فولاد و آهن

امضای تفاهم نامه همکاری میان ذوب آهن اصفهان و بانک مسکن استان فارس در راستای رونق صنعت ساخت و ساز و کاهش دغدغه تامین مسکن

امضای تفاهم نامه همکاری میان ذوب آهن اصفهان و بانک مسکن استان فارس  در راستای رونق صنعت ساخت و ساز و کاهش دغدغه تامین مسکن
پایگاه خبری معدن نیوز - آیین امضا تفاهم نامه همکاری ذوب آهن اصفهان و بانک مسکن استان فارس به منظور رونق ساخت و ساز دهم بهمن ماه در هتل شیراز در شهر شیراز با حضور جمعی از مسئولین ذوب آهن اصفهان، بانک مسکن استان فارس، شواری شهر و شهرداری شیراز، انجمن انبوه سازان، اتاق بازرگانی، بنیاد مسکن، شرکت های ساختمانی و دست اندرکاران صنعت ساختمان استان فارس برگزار شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این تفاهم نامه در حضور منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به امضای محسنی معاون بازرگانی این شرکت و علی کمالی مدیر شعب بانک مسکن استان فارس رسید.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در این آیین طی سخنانی به مشارکت این دو سازمان برای کاهش دغدغه های تامین مسکن اشاره نمود و گفت: ذوب آهن اصفهان از نیم قرن گذشته در صنعت ساختمان کشور تاثیر گذار بوده و بسیاری از ساختمان ها و سازه های کشور با محصولات این شرکت ساخته شده است.

وی افزود: این شرکت ضمن تامین نیاز کشور به محصولات ساختمانی، کیفیت خود را نیز حفظ کرده است و امروز هم در صنعت ساختمان و زیر ساخت های کشور نقش مهمی دارد.

 مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، رسالت بانک مسکن در راستای تامین مسکن مردم را بسیار مهم دانست و گفت: امیدوارم، مشارکت ذوب آهن در این رسالت مهم از طریق همکاری با بانک مسکن افزایش یابد.

وی یکی از اهداف مهم این تفاهم نامه را توسعه رابطه تولید کننده و مجموعه تامین کنندگان مالی ساخت و ساز کشور دانست و گفت: بر اساس تفاهم نامه با بانک مسکن، کسانی که برای دریافت تسهیلات جهت ساخت و ساز به این بانک مراجعه می کنند، برای تامین محصول فولادی مورد نیاز خود به ذوب آهن اصفهان هدایت می گردند.

 یزدی زاده تصریح کرد: این تفاهم نامه و توسعه همکاری، قطعاً مزایای بسیاری برای طرفین و همچنین صنعت ساختمان دارد و برای تمامی استان های کشور قابلیت تعمیم دارد.

علی کمالی رئیس شعب بانک مسکن استان فارس نیز در این آیین با اشاره به اینکه بانک مسکن بیش از 5 میلیون خانوار ایرانی را خانه دار کرده است، گفت: بخش مسکن یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور است که یک دهم اشتغال کشور، یک پنجم تسهیلات بانکی و یک چهارم سرمایه کشور را به خود اختصاص می دهد، ضمن اینکه 30 درصد بودجه خانوار در بخش مسکن مصرف می شود.

وی هدف اصلی این تفاهم نامه را توسعه ارتباط بین سازندگان مسکن، بانک مسکن به عنوان متولی تامین مالی مسکن و ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کننده مقاطع ساختمانی کشور ذکر کرد و گفت: ذوب آهن، از قدمت نیم قرنی برخوردار است و علاوه بر آنکه تنها تولید کننده ریل کشور می باشد، محصولات ساختمانی آن به لحاظ کیفیت در کشور حرف اول را می زند و از تمامی استانداردهای جهانی برخوردار است.

 رئیس شعب بانک مسکن استان فارس، تفاهم نامه با ذوب آهن را به سود هر دو سازمان و موجب کمک به اشتغال زایی و رونق تولید دانست و گفت: استان فارس به دلیل وضعیت خوب آب و هوا و برخورداری از بالاترین سطح در حوزه های درمانی، پزشکی و آموزشی، شرایط مناسبی برای توسعه صنعت ساختمان دارد.

 فروتن رئیس انجمن انبوه سازان استان فارس نیز طی سخنانی ضمن استقبال از این تفاهم نامه گفت: انجمن انبوه سازان استان فارس، برای هرگونه همکاری در جهت اجرای موفق این تفاهم نامه، آمادگی دارد.

 شایان ذکر است همزمان با آیین مذکور ، همایش راهکار های رونق صنعت ساخت و ساز نیز با مشارکت ذوب آهن اصفهان و بانک مسکن استان فارس برگزار شد که در این همایش جمشید پژویان، اقتصاد دان، استاد دانشگاه و رئیس سابق شورای رقابت به عنوان سخنران ویژه، در خصوص وضعیت اقتصادی کشور و چشم انداز صنعت ایران سخنرانی نمود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد