اخبار استان ها

بهره‌برداری از اولین معدن فلزی لرستان

بهره‌برداری از اولین معدن فلزی لرستان
پایگاه خبری معدن نیوز- ‌معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اولین معدن فلزی سرب و روی استان در الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جمال مومیوند در جمع خبرنگاران بیان کرد: تا سال 97 مواد معدنی استخراج شده از معادن لرستان 17 ماده معدنی بوده که خوشبختانه هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اولین معدن فلزی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از معدن سرب و روی الیگودرز 2 ماده معدنی به مواد معدنی استان اضافه خواهد شد و تعداد آن‌ها به 19 ماده می‌رسد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: این معدن از نوع فلزی سرب و روی با میزان ذخیره قطعی 130 هزار تن سنگ سرب و روی و استخراج سالیانه 8500 تن در الیگودرز واقع شده است.

مومیوند در ادامه با اشاره به اینکه با تحقق این هدف لرستان به باشگاه استان‌های دارای معادن فلزی کشور خواهد پیوست، افزود: با بهره‌برداری از این معدن ظرفیت لازم جهت ایجاد صنایع معدنی وابسته در استان نیز به وجود خواهد آمد.

وی گفت: مطمئناً صنایع معدنی وابسته به این حوزه از توجیه‌پذیری اقتصادی بالاتری برخوردار بوده و شکل‌گیری آن‌ها در اولویت اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان قرار دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد