سنگ آهن و ذغال سنگ

سمت و سوی بازار سنگ آهن پیش از عید شکوفه های چین/ شاخص سنگ آهن به ۸۷ دلار رسید/ قیمت سنگ آهن ۶۵ درصد از ۱۰۰ دلار عبور کرد

سمت و سوی بازار سنگ آهن پیش از عید شکوفه های چین/ شاخص سنگ آهن به ۸۷ دلار رسید/ قیمت سنگ آهن ۶۵ درصد از ۱۰۰ دلار عبور کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - بازار سنگ آهن در آخرین روز کاری قبل از تعطیلات سال نو چینی ها افزایشی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، قیمت سنگ آهن مجددا بدنبال نگرانی ها در مورد عدم عرضه سنگ آهن توسط واله برزیل، در آخرین روز کاری قبل از تعطیلات سال نو چینی، افزایش یافت.

در همین رابطه پلتس Platts شاخص سنگ آهن 62 درصد را با 1.6 دلار افزایش، 87.00 دلار (به ازای هر تن وزن خشک) تحویل شمال چین، در روز جمعه اعلام کرد.

با توجه به کاهش عرضه Vale، بهای سنگ آهن 65 درصد نیز برای اولین بار از سپتامبر 2017 از 100 دلار در هر تن عبور کرد و به 100.50 دلار در اول فوریه 2019 رسید.

با توجه به کمبود مورد انتظار تامین سنگ آهن عیار بالا با آلومینا پایین و سیلیس بالا از سوی Vale، مصرف کنندگان نهایی به دنبال تامین از سایر منابع دیگر سنگ آهن فاین مانند CSN و Sudeste و TZFC هستند.

علاوه بر این، انتظار می رود که فاین های متوسط عیار استرالیا نیز پس از تعطیلات سال نو و با توجه به دوره های پیک ذخیره سازی مجدد که به دلیل شروع فعالیت های ساختمانی در چین می باشد، شاهد تقاضای بالا از سوی کارخانجات چینی باشند.

در همین راستا، قیمت های بالا نیز در فاین عیار پایین دیده شده که ممکن است کارخانجات را برای تغییر مجدد در استفاده از سنگ آهن های عیار متوسط به منظور صرفه جویی در هزینه های مخلوط نمودن در کوره های بلند، تشویق نماید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد