طلا و نقره

براساس پیش بینی کارشناسان و سرمایه گذاران؛

طلای جهانی در هفته جاری گران می‌ماند

طلای جهانی در هفته جاری گران می‌ماند
پایگاه خبری معدن نیوز- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری ادامه پیدا خواهد کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا اشاره کردند که در آن مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کردند تا زمان دریافت آمار اقتصادی بیشتر، افزایش نرخ‌های بهره را متوقف خواهند کرد. این روند رشد ارزش دلار آمریکا را تحلیل خواهد برد و در مقابل، به طلا کمک می‌کند. عدم افزایش بیشتر نرخ‌های بهره، هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازدهی مانند طلا را ثابت نگه می‌دارد.

کارشناسان وال‌استریت حتی پس از انتشار گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه که مطلوب بود، نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین ماندند. وزارت کار آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور 304 هزار شغل غیر کشاورزی در ژانویه ایجاد کرده است.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 10 نفر یا معادل 63 درصد افزایش قیمت طلا، دو نفر یا 13 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که چهار نفر یا 25 درصد نظری نداشتند.

از میان 561 نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، 357 نفر یا 64 درصد افزایش قیمت طلا و 135 نفر یا 24 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. 69 نفر یا 12 درصدی نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته گذشته 72 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 74 درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 3.10 دلار یا 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و در 1322.10 دلار بسته شد اما برای کل هفته حدود 1.9 درصد افزایش ثبت کرد.

باب هابرکورن، کارگزار کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" انتظار دارد روند افزایش قیمت طلا با توجه به توقف سیکل افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا ادامه پیدا کند. پیش از این، افزایش نرخ‌های بهره روند صعودی طلا را در دو سال گذشته محدود کرده بود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد در شرکت SIA Wealth Management به کیتکونیوز گفت: من به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستم. با توقف افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، بازده اوراق قرضه و همچنین دلار آمریکا کاهش پیدا کرده و موانع صعود طلا را مرتفع کرده است. از سوی دیگر تداوم بحران سیاسی یا اقتصادی در ونزوئلا، اروپا، چین و نقاط دیگر علاقه سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن را تقویت خواهد کرد.

آدریان دی، مدیرکل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز اظهار کرد موضع بانک مرکزی آمریکا حائز اهمیت بوده و به دلار لطمه زده و طلا را تقویت کرده است.

کوین گریدی، رئیس شرکت "فونیکس فیوچرز" گفت: پس از اینکه طلا در سطح 1305 دلار بسته شد، به افزایش قیمت این فلز خوش بین شده است.

پیتر هاگ، مدیر معاملات شرکت "کیتکو متالز" اظهار کرد که وی خوش بین است اما با در پیش بودن تعطیلات سال نوی چین، ممکن است شاهد بازار متوازن‌تری باشیم.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک نیز گفت: زمان تحکیم قیمت طلا فرا رسیده است و ممکن است این فلز برگشت به مرز 1300 دلار را هدف بگیرد.

جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" نیز انتظار دارد قیمت طلا با ادامه مذاکرات تجاری چین و آمریکا در هفته جاری تغییر چندانی نداشته باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد