سنگ آهن و ذغال سنگ

پیش بینی افزایش قیمت فولاد و سنگ آهن در اروپا

پیش بینی افزایش قیمت فولاد و سنگ آهن در اروپا
پایگاه خبری معدن نیوز- در پی شکستن سد معدن سنگ آهن در برزیل و تحریم نفتی ایران و ونزوئلا پیش بینی ها از افزایش قیمت سنگ آهن و فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا حکایت دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، تاثیر افزایش قیمت سنگ آهن و فولاد بر اقتصاد اروپا
🔸 ناآرامی‌های ونزوئلا، تحریم ایران و کاهش تولید نفت در عراق باعث افزایش قیمت نفت و فولاد خواهد شد که تاثیر بزرگی بر هزینه‌های صنعت خط آهن در اروپا خواهد گذاشت. این تحلیلی است که روزنامه هندلسبلات درباره آینده صنایع مرتبط با خط آهن ارائه داده است.
🔸اتاق ایران و آلمان به نقل از این روزنامه آلمانی نوشته، قیمت نفت برنت تا حدود 63 دلار بر بشکه افزایش پیدا کرده که بالاترین رقم از دسامبر تا کنون است. بر اساس این روند کارشناسان بلومبرگ حتی رشد بیشتر قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند.
🔸کارشناسان کومرس بانک نیز کاهش تولید ایران، عراق و ونزوئلا را از دلایل افزایش قیمت نفت عنوان کرده‌اند و همچنین بر این باورند که عرضه و تولید این ماده خام به یکدیگر نزدیک شده است. پیش‌بینی‌های موسسه ریموند جیمز حاکی از کاهش بیشتر تولید نفت ونزوئلاست. برابر اطلاعات شرکت آمریکایی بکر هیوز، کاهش تعداد چاه‌های نفتی فعال این کشور و در آخر کاهش تولید روسیه نتیجه فعلی را رقم زده است.
🔸شکست سد در برزیل نیز باعث رشد یک‌سومی قیمت سنگ آهن شده. به گفته کارشناسان کومرس‌بانک، این حادثه و در پی آن سختگیری بیشتر کنترل ایمنی و قوانین محیط زیستی باعث کاهش تولید و افزایش هزینه آن شده است اما معتقدند این روند ادامه‌دار نخواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد