آلومینیوم و مس

با حضور رحمانی انجام شد؛

افتتاح ۲۳ طرح در حوزه تولیدی و زیرساختی شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی/ انقلاب معدنی در راه است

افتتاح ۲۳ طرح در حوزه تولیدی و زیرساختی شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی/ انقلاب معدنی در راه است
پایگاه خبری معدن نیوز - ۲۳ پروژه در حوزه تولیدی و زیرساختی شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت: امروز عملیات اجرایی شهرک تخصصی صنایع پایین دستی مس در ورزقان آغاز شد که با این پروژه ها، تولید یکصد هزار تن محصول مس کاتد در دست اقدام است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه هایی در حوزه مسئولیت های اجتماعی با اعتبارات دولتی، افزود: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، 67 روستای استان آبرسانی می شود و همچنین بخش هایی از پروژه ازاد راه خواجه به ورزقان و معدن سونگون بخش هایی مانده بود که امروز کلنگ زنی شد.

به گفته رحمانی، بخش بزرگی از پروژه مس سونگون با استفاده از توان داخلی انجام شده و فقط بخش کوچکی ارز بری داشته است.

وی افزود: پروژه ذوب یکصد هزار تنی را شرکت ملی مس با تمرکز بر روی ساخت داخل آغاز کرده و فقط حدود یکصد میلیون یورو نیاز ارزی پروژه بوده است که مقرر شده در بازه سه ساله محصول نهایی را تولید کند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت صنایع معدنی را در شرایط جدید ظرفیتی بی بدیل خواند و از انقلاب در حوزه معدن خبر داد. 

رحمانی با تاکید بر لزوم بهره گیری از توان مردمی، افزود: با تمرکز زدایی در اجرا، کارها را به مردم و تشکل های مردمی بسپاریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انقلاب معدنی در راه است، گفت: صنایع معدنی چه در شرایط عادی و چه شرایط تحریم ظرفیتی بی بدیل هستند که باید به آن توجه جدی کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد