اقتصاد و صنعت

هندی‌ها فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفتند

هندی‌ها فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفتند
پایگاه خبری معدن نیوز- حسن زاده گفت: هم‌اکنون اپراتورهای هندی بخشی از فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را در آنجا انجام می‌دهند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد حسن زاده معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تحریم‌ها تا حدودی زمینه‌ساز کاهش حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا شده است، گفت: علاوه بر تحریم‌ها برخی از سیاست‌های تجاری که توسط دولت اعمال شده زمینه‌ساز کاهش بیشتر حجم عملیات در بنادر شده است، بنابراین تنها تحریم‌ها در این حوزه اثرگذار نبوده است.

وی ادامه داد: محدودیت و ممنوعیت واردات 1400 قلم کالا از جمله سیاست‌هایی بوده که بخش عمده‌ای از حجم عملیات را کاهش داده است، زیرا که در گذشته این حجم از واردات کالا بخش عمده‌ای از عملیات را شامل می‌شد.

حسن‌زاده با بیان اینکه تحریم‌ها شرایط عملیات را دشوار‌تر کرده است، گفت: هزینه‌های تمام شده حمل و جابه‌جایی کالا افزایش یافته است، بنابراین از دیگر دلایل کاهش حجم عملیات در بنادر افزایش هزینه‌های تمام شده است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد ما در جنوب کشور راه‌اندازی فاز دوم بندر شهید رجایی است، گفت: ساخت فاز دوم این بندر در حال انجام است و در دوران پسابرجام تمام تجهیزات بندری برای مونتاژ و عملیاتی شدن این بندر وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه فاز اول بندر شهید رجایی سال گذشته با حضور رئیس جمهور و وزرا به بهره‌برداری رسید، افزود: با بهره برداری از این فاز میزان ظرفیت و تخلیه و بارگیری این بندر از دو و نیم میلیون تن به 8 ونیم میلیون تن افزایش یافته و رشد بهره وری در این بندر به 60 درصد رسید.

حسن زاده با بیان اینکه در حوزه جابه‌جایی کالاهای نفتی، کانتینر و کالا‌های عمومی، بندر چابهار رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در بندر چابهار اپراتور هندی بخشی از فاز اول را تحویل گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه از 35 کشور برای شرکت در مراسم روز چابهار (7 اسفند ماه) دعوت شده است، گفت: در این روز سعی خواهیم کرد که تمام ظرفیت‌های این بندر و نقش اساسی آن در ترانزیت بین المللی را به نمایش بگذاریم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد