آلومینیوم و مس

مجموعه مس هماهنگ برای افزایش تولید و توسعه

مجموعه مس هماهنگ برای افزایش تولید و توسعه
پایگاه خبری معدن نیوز- «علی محمدی» با اشاره به تولید ۲۰۰ هزار تن کاتد تا پایان دی‌ماه امسال گفت: با بهره‌برداری از طرح محیط‌زیستی اسیدسولفوریک سرچشمه، صنعت مس علاوه بر تبدیل شدن به یک صنعت کاملاً سبز در مسیر توسعه پایدار قرار می‌گیرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، «علی محمدی» عضو هیأت‌مدیره شرکت مس با تأکید بر این‌که هم‌اکنون در مجموعه مس هماهنگی خوبی برای تحقق دو هدف افزایش تولید و توسعه وجود دارد گفت: از حدود یک‌سال پیش با انتخاب مهندس بنی‌اسدی‌راد به‌عنوان مدیرعامل شرکت مس طرح‌های توسعه‌ای شرکت اولویت‌بندی شد و تصمیم گرفته شد تا به دو پروژه کارخانه اسیدسولفوریک و طرح معدن مس درآلو سرعت بیشتری داده شود.

وی افزود: طرح اسیدسولفوریک مجتمع مس سرچشمه یکی از طرح‌های محیط‌زیستی شرکت است که از ابتدای سال جاری از پیشرفت خوبی برخوردار شد و هم‌اکنون در مرحله پیش راه‌اندازی است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

محمدی تصریح کرد: با بهره‌برداری کامل از ین طرح صنعت مس به یک صنعت سبز تبدیل می‌‌شود و شرکت مس در مسیر توسعه پایدار گام بر خواهد داشت.

عضو هیأت‌مدیره شرکت مس در ادامه درباره توسعه معادن درآلو، دره‌زار و چاه‌فیروزه گفت: این پروژه‌ها با هدف افزایش ظرفیت کنسانتره با تمام قوا در حال پیگیری است و شرکت مس برای تحقق چشم‌انداز تولید 1‌میلیون و 600 هزار تن کنسانتره به بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این طرح‌ها نیاز دارد.

محمدی با بیان این‌که تولید کنسانتره شرکت مس در حال حاضر 1‌میلیون و 150 هزار تن است گفت: مهم‌ترین این معادن، معدن مس درآلو است که از ابتدای امسال پیشرفت بسیار خوبی داشته و هم‌اکنون پیشرفت بیش از 40 درصدی دارد.

وی افزود: امیدواریم تا اوایل سال 99 به تولید 100 هزار تن کنسانتره در این معدن برسیم.

به گفته عضو هیأت مدیره شرکت مس، با تعیین پیمانکاران طرح معدن دره‌زار و تجهیز کارگاه‌های مربوطه در آبان ماه امسال این معدن به‌عنوان دومین معدن مهم قابل بهره‌برداری شرکت مس هم‌اکنون در فاز عملیاتی قرار گرفته است و تلاش خواهیم کرد طی دو سال آینده با بهره‌برداری از آن به تولید 150 هزار تن کنسانتره برسیم.

وی با بیان این‌که معادن چاه فیروزه و دره‌زرشک دو طرح توسعه‌ای دیگر هستند که ازنظر اولویت بعد از معادن درآلو و دره‌زار قرار گرفتند بیان کرد: در معدن مس چاه‌فیروزه شهربابک که می‌تواند سالانه 100 هزار تن کنسانتره بدهد باطله‌برداری انجام‌شده و آماده استخراج سنگ سولفور است.

عضو هیأت‌مدیره شرکت مس با اشاره به خرید بخش زیادی از تجهیزات کارخانه تغلیظ معدن مس چاه‌فیروزه گفت: دره‌زرشک معدن چهارم ما در استان یزد است که هم‌اکنون در حال اخذ مجوزها از متولیان منابع طبیعی و محیط‌زیست هستیم.

محمدی در پایان گفت: با بهره‌برداری کامل از این معادن در حدود 400 تا 450 هزار تن کنسانتره به تولید شرکت مس اضافه خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد