سایر عناصر و مواد

در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی انجام شد:

برگزاری گارگاه آموزشی مدیریت پسماند در صنایع معدنی

برگزاری گارگاه آموزشی مدیریت پسماند در صنایع معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز - مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، گارگاه آموزشی مدیریت پسماند و ارائه راهکارهای مدیریت و امحای پسماند در صنایع معدنی برگزار کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در راستای اهمیت اقتصاد سبز در محیط زیست معادن و صنایع معدنی، گارگاه آموزشی مدیریت پسماند با دو رویکرد مباحث قانونی و کنترلی را با حضور مدیران و کارشناسان واحد های محیط زیست شرکت های تابعه ایمیدرو طی روزهای 16 و 17 بهمن برگزار کرد.

سیدعلی جوزی، مدرس روز نخست این دوره آموزشی، درباره مفهوم جرم محیط زیستی (با تاکید بر صنایع و معادن)، جایگاه محیط زیست در قانون اساسی ایران، وظایف شورایعالی حفاظت محیط زیست و اعضای آن، قوانین و مقررات محیط زیست طبیعی کشور با رویکرد کاربردی در صنایع و معادن، قوانین و مقررات محیط زیست انسانی با رویکرد صنایع و معادن، کنوانسیون بازل درباره کنترل انتقالات برون مرزی مواد زاید زیان بخش و دفع آن ها سخنرانی کرد.

رضا مرندی، مدرس روز دوم نیز به تشریح روند استخراج فلزات در لایه های اکسیدی و سولفیدی با تاکید بر استانداردهای محیط زیست، روش های نوین برای استخراج فلزات از معادن، شناسایی و اندازه گیری روش های تصفیه فاضلاب های صنعت، فاضلاب معادن و روش های تصفیه، جذب سطحی حذف فلزات سنگین، بایو لیچینگ با تاکید بر استانداردهای محیط زیستی و تصفیه و روش های استفاده آب های صنعتی پرداخت.

در پایان دوره، مجید وفایی فرد، مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، ضمن تشکر از شرکت کنندگان و برگزار کنندگان دوره اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مدیران HSE و واحد های ذیربط و با توجه به بستر مناسب برای انجام تحقیقات فرآوری، محیط زیست و وجود آزمایشگاه های مجهز در این مرکز، طرح ها و پروژه های تحقیقاتی مرتبط تعریف و اجرایی شود.

وی افزود: همچنین امیدواریم با بهره گیری از متخصصان و دانشگاهیان مجرب، گامی در راستای توسعه اقتصاد و بهره وری سبز در معادن و صنایع معدنی برداشته شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد