سیمان و مصالح

بدهی بانکی به معضلی برای صنعت سیمان تبدیل شده است/ ظرفیت فعال سیمانی‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد است/ صنعت سیمان نیازمند افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها در سال آینده است

بدهی بانکی به معضلی برای صنعت سیمان تبدیل شده است/ ظرفیت فعال سیمانی‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد است/ صنعت سیمان نیازمند افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها در سال آینده است
پایگاه خبری معدن نیوز- کارشناس صنعت سیمان با بیان اینکه ظرفیت فعال کارخانه‌های سیمان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است،‌ گفت: بدهی بانکی معوق، فشار زیادی بر تولیدکنندگان وارد می‌کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی‌محمد بُد با اشاره به فعال بودن 50 تا 60 درصد ظرفیت کارخانه‌های سیمانی کشور، اظهار داشت: اکثر تولیدکنندگان قادر به پرداخت بدهی بانکی خود نیستند و معوقات بانکی به معضلی برای تولیدکنندگان تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه فروش سیمان با رکود مواجه شده است، گفت: رکود در ساخت و ساز مهمترین عامل راکد شدن فروش سیمان است و به دلیل بالا رفتن هزینه کار پیمانکاران، اجرای طرح‌ها با قیمت‌های قدیم امکان‌پذیر نیست و همین مسئله نوعی بلاتکلیفی در ساخت و ساز ایجاد کرده است.
به گفته بُد، وضعیت سود و زیان کارخانه‌های سیمانی شرایط مناسبی ندارد و این مسئله عاملی برای معوق شدن بدهی بانکی کارخانه‌ها است.
وی با بیان اینکه فروش سیمان کاهش داشته و در مقابل، بدهی کارخانه‌ها روند افزایشی به خود گرفته است، افزود: برای سال آینده با توجه به رشد هزینه‌های تولید، نیازمند افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت سیمان خواهیم بود.
این کارشناس صنعت سیمان در پایان در خصوص وضعیت تأمین سوخت کارخانه‌های سیمانی نیز گفت: گاز اکثر کارخانه‌ها در فصل زمستان قطع است و تولیدکنندگان، مازوت را به جای گاز دریافت و مصرف می‌کنند که قرار است هزینه آن بر اساس قیمت گاز محاسبه شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد