گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در گفت و گو با معدن نیوز؛

آهن و فولاد گل گهر درحال برنامه ریزی برای صادرات به آسیا و اروپاست/ به دنبال اجرای پروژه تولید ورق گرم هستیم/ بیش از ۱۵ درصد آهن اسفنجی کشور در توسعه آهن و فولاد گل گهر تولید می شود

آهن و فولاد گل گهر درحال برنامه ریزی برای صادرات به آسیا و اروپاست/ به دنبال اجرای پروژه تولید ورق گرم هستیم/ بیش از ۱۵ درصد آهن اسفنجی کشور در توسعه آهن و فولاد گل گهر تولید می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر گفت: پروژه مگامدول کوثر شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر به ظرفیت ۲ میلیون در سال یکی از مهم ترین پروژه ها است.
  بزرگنمايي:

محمد محیاپور در گفت و گو با معدن نیوز درخصوص این پروژه افزود: این پروژه یکی از بزرگ ترین مگامدول های تولید آهن اسفنجی در دنیا می‌باشد که به روش میدرکس تولید می شود.

وی با بیان این که در شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر بیش از 15 درصد آهن اسفنجی کشور تولید می شود، عنوان کرد: این مگامدول یکی از بزرگترین سازه های صنعتی کشور به ارتفاع 110 متر است. در حال حاضر روزانه حداقل 10 هزار تن تولید آهن اسفنجی داریم که بیشتر آن در بازار داخل استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر همچنین گفت: اکنون در حال برنامه ریزی برای صادرات به بازارهای اروپا و آسیا می باشیم. با توجه به کیفیت بسیار بالایی که این محصول دارد منجر به پایین آمدن مصرف انرژی و بهای تمام شده کارخانجات فولادسازی می شود.

محیا پور ادامه داد: مشتریان زیادی از اروپا و آسیا جهت استفاده از این محصول داشته ایم و در حال برنامه ریزی به منظور ارسال بار به کارخانجات این شرکت ها هستیم.

به گفته وی این پروژه تا زمان راه اندازی بیش از 75 میلیون یورو هزینه ارزی و حدود 2800 میلیارد ریال هزینه ریالی داشته است. همچنین 300 نفر اشتغال مستقیم و هزار نفر اشتغال غیر مستقیم داشته است.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر یکی از اهداف اصلی این پروژه را رساندن آهن اسفنجی به صورت هات شارژ به خط فولادسازی دانست و افزود: این امر منجر به کاهش هزینه های فولادسازی می شود که به ظرفیت 3 میلیون تن است.

محیا پور بیان کرد: یکی از ویژگی های بسیار مهم و کلیدی پروژه فولادسازان این است که این پروژه یکی از مدرن ترین تکنولوژی های روز دنیا را دارد.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه های اصلی کارخانه این است که قابلیت تولید ورق گرم با کیفیت بسیار بالا و ضخامت 0.8 میلی متر را دارد که با راه اندازی این کارخانه فولادسازی قطعا از واردات بسیاری از محصولات فولادی به داخل کشور بی نیاز می شویم که علاوه بر پوشش مصرف داخل قطعات، صادرات بسیار ارزشمندی برای کشور خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در ادامه گفت: این کارخانه سرعت ریخته گری بالا دارد و طول خط تولید کوتاه است که منجر به تولید در حداقل زمان ممکن می شود.

محیا پور در پایان از زحمات مهندس تقی زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر قدر دانی کرد و گفت: ایشان نقش بسیار کلیدی در راه اندازی پروژه مگامدول کوثر و پیشبرد پروژه فولاد سازی داشته اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد