اقتصاد و صنعت

چین از کشف یک میدان بزرگ نفت و گاز طبیعی خبر داد

چین از کشف یک میدان بزرگ نفت و گاز طبیعی خبر داد
پایگاه خبری معدن نیوز- شرکت ملی نفت دریایی چین امروز (سه شنبه) اعلام کرد یک میدان بزرگ میعانات گاز طبیعی و نفت را در منطقه بوجونگ واقع در آب های `بوهایی` کشف کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ذخایر کشف شده گاز طبیعی در این میدان بیش از 100 میلیارد متر مکعب و ذخایر زمین شناسی اثبات شده نفت هم بیش از 100 میلیون متر مکعب است.

`یانگ هوا` رییس هیات مدیره شرکت ملی نفت دریایی چین گفت: کشف میدان نفتی 19-6 بو جونگ وضعیت جدیدی در اکتشاف گاز طبیعی در حوضه های نفت خیز ایجاد کرده است.

او با اشاره به اینکه این کشف بزرگترین کشف میدان نفت و گاز طبیعی در چین در 50 سال گذشته است افزود: وسعت این میدان کشف شده 15 هزار برابر استادیوم ملی فوتبال پکن است.

رییس هیات مدیره شرکت ملی نفت دریایی چین تصریح کرد: میدان نفتی بوهایی در ناحیه بیرونی منطقه پکن - تیانجین - هبی واقع شده است و ساخت و ساز در آن آغاز شده است.

یانگ با اشاره به نزدیکی میدان نفتی کشف شده به منطقه `پکن - تیانجین - هبی` تاکید کرد پس از بهره برداری، گاز طبیعی این میدان می تواند به طور مستقیم از طریق لوله های موجود به بازار مصرف منتقل شود.

همزمان با افزایش رشد اقتصادی چین، این کشور به بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان تبدیل شده است چین در سال 2018 میلادی 125 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب گاز طبیعی وارد کرده است.

موسسه تحقیقات فناوری و اقتصاد شرکت ملی نفت چین اعلام کرده است که واردات نفت و گاز طبیعی این کشور در سال 2019 میلادی افزایش خواهد یافت.

مصرف گاز طبیعی این کشور در سال 2018 میلادی 18.1 درصد افزایش یافته و به 280 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب رسیده است.

چین سال 2017 میلادی هم 235 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرد که 17 درصد بیش از سال 2016 میلادی بوده است.

در سال 2017 میلادی همچنین چین 396 میلیون تن نفت وارد کرد که در مقایسه با سال 2016 میلادی 10.8 درصد بیشتر شده است، این کشور با پیشی گرفتن از آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا در حال حاضر است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد