اخبار استان ها

شورابه های دریاچه نمک مهمترین ظرفیت های معدنی استان قم محسوب می شوند

شورابه های دریاچه نمک مهمترین ظرفیت های معدنی استان قم محسوب می شوند
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: شورابه های دریاچه های نمک مهمترین ظرفیت های معدنی استان قم است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز محمود سیجانی در بازدید مشترک به همراه مدیران کل دیوان محاسبات و محیط زیست و شرکت شهرک های صنعتی و سازمان مدیریت و امور آب انجام گرفت تاکید کرد: ظرفیتی غنی از معادن سنگ های تزیینی در نقاط مختلف استان پراکنده می باشد که با به کارگیری طرح های جدید و استفاده بهینه از این مواد معدنی می توان کسب و کارهای درآمدزا در زمینه صنعت ساختمانی و فضاهای شهری ایجاد کرد.

وی افزود: فرصت های لازم برای سرمایه گذاری در این بخش هم در زمینه راه اندازی معادن جدید و هم بخش فرآوری آن فراهم است و فعالان اقتصادی می توانند در این عرصه، حضور پررنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در قم معادن متعدد گچ و ظرفیت های غنی دیگری که امکان تبدیل شدن به معادن فعال را دارا می باشد، وجود دارد که بهترین فرصت سرمایه گذاری را فراهم کرده است.

سیجانی گفت: ایجاد کارخانه های گچ مکانیزه در استان ضمن اشتغالزایی در بخش صنعت و معدن، باعث رونق اقتصادی منطقه به ویژه مناطق محروم، افزایش صادرات برون استانی و راه اندازی هرچه بیشتر معادن گچ خواهد شد.

وی بیان کرد: وجود شورابه های دریاچه نمک نیز یکی از مهم ترین ظرفیت های معدنی استان است که در کشور و خاورمیانه بی نظیر می باشد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم ادامه داد: با ایجاد صنایع فرآوری از این دریاچه بر اساس استانداردهای محیط زیستی مانند ایجاد واحدهای تصفیه نمک، متناسب با ظرفیت های معدنی موجود در استان تحول عظیمی صورت می پذیرد و می تواند ضمن ایجاد اشتغال باعث رشد و شکوفایی منطقه گردد.

از 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور، حدود 30 نوع آن در قم بوده و در این میان معدن منگز ونارچ، بزرگترین معدن منگنز خاورمیانه است


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد