اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت استان سمنان خبر داد؛

وجود بیش از ۲.۵ میلیارد تن ذخیره زمین شناسی در استان سمنان/ ۵۹۹ معدن فعال در استان سمنان قرار دارد

وجود بیش از ۲.۵ میلیارد تن ذخیره زمین شناسی در استان سمنان/ ۵۹۹ معدن فعال در استان سمنان قرار دارد
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه این استان از نظر منابع معدنی بسیار غنی و قوی است، گفت: این استان دارای حدود ۲.۵ میلیارد تن ذخیره زمین شناسی می باشد و سالانه ۲۲ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بهروز اسودی در یازدهمین جلسه شورای معادن استان بابیان اینکه استخراج سالیانه مواد معدنی از استان سمنان به میزان 22 میلیون تن گزارش می‌شود، ابراز داشت: خوشبختانه در استانی زندگی می کنیم که از نظر معادن بسیار غنی و دارای سابقه خوب در کشور است.

وی ضمن بیان اینکه 599 معدن فعال استان سمنان در حال بهره‌برداری هستند، اضافه کرد: این تعداد معدن برای چهار هزار نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است که توسعه معادن می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری کمک کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه 152 محدوده در حال اکتشاف در استان وجود دارد که پروانه کشف برای آنها صادر شده است، ابراز داشت: طی مدت 9 ماهه امسال این سازمان 26 فقره پروانه اکتشاف و 14 فقره گواهی کشف در بخش معدن استان سمنان صادر کرده است.

اسودی بابیان اینکه 42 نوع ماده معدنی شناخته‌شده در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: 60 درصد نمک و 40 درصد از استخراج گچ کشور از استان سمنان تامین می‌شود که وجود این معادن در استان ظرفیت قابل‌توجهی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه استان سمنان رتبه اول کشور از نظر استخراج زئولیت با میزان 95 درصد را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه طی 9 ماهه امسال 59 فقره مجوز معدنی در استان صادر شده است پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت بتواند ضمن افزایش میزان استخراج و بهره‌برداری در توسعه کشور نیز نقش‌آفرین باشد.

بهروز اسودی با اشاره به دستور کار این نشست اظهار داشت: در این جلسه درخصوص سلب صلاحیت و تعطیلی موقت 10 معدن و پیرامون تعیین تکلیف حقوق دولتی معادنی که امکان فعالیت معدنی نداشته اند تبادل نظر شد و مسائل محیط زیست، راه، آب و منابع طبیعی معدن بوکسیت تاش و فعالیت معدن گچ شاه مردان سرخه و محاسبه حقوق دولتی برخی معادن نیز مورد بررسی قرار گرفت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد