اقتصاد و صنعت

پیش بینی افزایش تقاضای کامودیتی ها/ تحولات اقتصادی جدید در انتظار چین

پیش بینی افزایش تقاضای کامودیتی ها/ تحولات اقتصادی جدید در انتظار چین
پایگاه خبری معدن نیوز - به نظر می رسد تحولات اقتصادی تازه ای در چین در حال رخ دادن است که محرک تقاضای کامودیتی ها خواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کامودیتی، دولت چین کاهش مالیات بر ارزش افزوده VAT بخش تولید چین از 16 درصد 13 درصد را برنامه ریزی کرده است. در ضمن مالیات بر ارزش افزوده VAT احداث ساختمان و حوزه حمل و نقل نیز از 10 درصد به 9 درسد کاهش می یابد.
همچنین چین قصد دارد، تعرفه گمرکات خود را که امسال هم کاهش دهد، تعرفه گمرکات این کشور در سال 2018 بطور متوسط 7.5 درصد بوده که نسبت سال 2017 که 9.8 درصد بود کاهش دارد. به عبارت دیگر همزمان با تداوم مذاکرات جنگ تجاری، چین احتمالا در ازای بازگشت تعرفه های آمریکا به وضعیت قبل، محدودیت های واردات گوشت و محصولات کشاورزی و خودرو و سایر کالاها را بزودی لغو می کند.
دولت چین به دنبال کاهش نسبت سپرده گذاری بانکها نزد بانک مرکزی PBOC با هدف افزایش 30 درصدی قدرت وام دهی آنها به بخش های خصوصی و تامین نقدینگی بازار است.
همچنین چین براساس تنظیم لایجه دولت، هدفگذاری رشد اقتصادی 2019 را در محدوده 6 درصد تا 6.5 درصد اعلام کرده است.
در حوزه زیرساخت نیز باید گفت، راه آهن چین در سال 2018 موفق به احداث 4100 کیلومتر خط سریع السیر شده و این روند با تصویب 120 میلیارد دلار پروژه دیگر ادامه می یابد. به موازات این امر، دولت 269 میلیارد دلار نیز صرف احداث بزرگراه جدید و آب راه خواهد نمود که محرک تقاضای کامودیتی ها است.
در پی افزایش هزینه کرد دولت، کسری بودجه سال 2019 بر روی منفی 2.8 درصد تنظیم شده درحالی که رقم کسری 2018 برابر با 2.6 درصد بوده است و چین در نظر دارد 2.15 تریلیون یوان معادل 320 میلیارد دلار اوراق قرضه منتشر نماید.
گفتنی است، ذخایر طلای بانک مرکزی در ماه ژانویه با رشد 11.82 تنی به 1864.39 تن رسیده و به نظر می رسد بانک مرکزی چین PBOC بجای دلار به سمت سایر دارایی ها در حرکت است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد