فولاد و آهن

کارشناس ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن مطرح کرد؛

بزودی شاهد عرضه آهن قراضه و مشتقات آن در بورس سنگاپور خواهیم بود

بزودی شاهد عرضه آهن قراضه و مشتقات آن در بورس سنگاپور خواهیم بود
پایگاه خبری معدن نیوز - قیمت سنگ آهن با توجه به چشم انداز فولاد، در روز پنج شنبه بهبود یافته بود و پلتس شاخص قیمت سنگ آهن را برای روز پنجشنبه با افزایش نسبت به روز قبل ۸۶ دلار و ۶۰ سنت تحویل بنادر شمال چین اعلام کرده بود البته بهای سنگ آهن در روز جمعه با ۲ دلار و ۲۰ سنت کاهش به ۸۴ دلار و ۸۵ سنت رسیده بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی، کارشناس ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن به معدن نیوز گفت: پس از آنکه مقامات چینی اعلام کردند به روند تعطیلی بیشتر ظرفیت های کارخانه های تولید قدیمی و ناکارآمد استان هبی در طول دو سال آینده ادامه خواهند داد، بهای آتی میلگرد و ورق گرم در شانگهای به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: براساس اعلام منابع تجاری، بهبود شرایط آب و هوایی در Zhejiang باعث افزایش فعالیت های ساختمانی و ساخت و ساز شده که همین امر می تواند منجر به کاهش موجودی فولاد شود. موجودی فولاد با کاهش هفته ای 538 هزار و 900 تن به 24.6 میلیون تن رسیده است.

جعفری طهرانی خاطرنشان کرد: قیمت زغال کک شو با توجه به انجام برخی معاملات دریایی افزایشی است و پلتس پرمیوم زغال را با افزایش 1.5 دلاری 214.25 دلار فوب استرالیا اعلام کرده درحالی که برای تحویل در بنادر چین در روز پنجشنبه به 215 دلار در هر تن رسیده است.

وی تصریح کرد: شنیده می شود که خریداران ترجیح می دهند که به جای قیمت های ثابت، خرید خود را با قیمت های شناور انجام دهند زیرا انتظار می رود که قیمت ها در آینده نزدیک کاهش یابد. به گفته منابع تجاری، اکثر خریداران ترجیح می دهند محموله های سریع و روی آب را به جای محموله هایی که در آینده به بنادر می رسند تهیه کنند چراکه عدم قطعیت هایی در مورد محدودیت های بنادر چین وجود دارد و ممکن است روند ترخیص کالا از گمرک بنادر 3 ماه طول بکشد.

وی ر ادامه صحبت های خود گفت: بورس سنگاپور ممکن است در آینده مشتقات قراضه فولاد را با توجه به رشد بازار قراضه و بازیافت به بازار عرضه نماید. پس از نخستین موج خرید کالاهای مصرفی عمومی چین، این کالاها به پایان عمر مفید خود نزدیک می شوند و در نتیجه به مواد قراضه تبدیل می شوند.

جعفری طهرانی با اعلام این خبر کن بورس سنگاپور SGX دیروز اعلام کرد برای اولین بار و بزودی آهن قراضه Steel Scrap و مشتقات آنرا در عرضه می کند گفت: با توجه به افزایش مصرف آهن قراضه در تولید فولاد آسیا و بویژه چین و کاهش مصرف سنگ آهن از سال 2020 الی 2025، این اقدام صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: پیش بینی بورس سنگاپور افزایش مصرف آهن قراضه طی 25 سال آینده می باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد