صنایع معدنی

در واگذاری ها اهلیت ملاک قرار گیرد

در واگذاری ها اهلیت ملاک قرار گیرد
پایگاه خبری معدن نیوز - ۸۰ درصد مفاسد اقتصادی مربوط به مجموعه های دولتی است و درصورت خصوصی سازی دولت بهتر می تواند نقش حاکمیتی خود را انجام دهد اما باید در واگذاری ها اهیلت ملاک عمل قرار گیرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز دکتر محمود اسلامیان، رئیس انجمن فولاد در رابطه با اهمیت خصوصی سازی اظهار کرد: ما در انجمن فولاد ،تیمی تشکیل داده ایم تا با چند انجمن خوب و مطرح دنیا ارتباط برقرار کنند و هدف این است که بدانیم تشکل های موفق دنیا روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز می‌کنند تا بتوانیم از تجربیات آنها بهره ببریم.

وی در ادامه افزود: اکنون چاره ای جز خصوصی سازی شرکت های دولتی نداریم، زیرا 80 درصد مفاسد اقتصادی مربوط به مجموعه های دولتی است و در صورت خصوصی سازی ،دولت هم بهتر می تواند بر روی وظایف حاکمیتی خود تمرکز کند.

اسلامیان تصریح کرد: هدف اصلی خصوصی سازی، افزایش بهره وری و کاهش تصدی‌گری است و نباید از خصوصی کردن شرکت ها و کارخانه ها به دنبال پول درآوردن باشیم.

وی با اشاره به مصمم بودن دولت در تقویت تشکل های خصوصی، بیان کرد:در واگذاری های موسسات دولتی به بخش خصوصی باید اهلیت مبتنی بر استانداردهای مشخص ، ملاک قرار گیرد تا بنگاهی بدون هیچ ارزیابی و تنها بر مبنای پیروزی در مناقصه ،واحد خصوصی را به نابودی سوق ندهد.

رئیس انجمن فولاد در پایان تاکید کرد:با وجودی که دائم از اجرای اصل 44 قانون اساسی صحبت می شود،هنوز در عملی کردن آن موفق نبوده ایم و نتوانسته ایم از تجربیات کشورهای موفق در این حوزه بهره ببریم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد