اقتصاد و صنعت

صعود قیمت نفت در پی اتمام حجت عربستان

صعود قیمت نفت در پی اتمام حجت عربستان
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی در خصوص ادامه کاهش تولید اوپک پلاس تا تابستان و افت شمار دکل‌های حفاری آمریکا افزایش پیدا کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 32 سنت یا 0.6 درصد افزایش، به 56.39 دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت 30 سنت یا 0.5 درصد افزایش یافت و به 65.04 دلار در هر بشکه رسید.

با وجود این افزایش، بازارها تحت تأثیر آمار اشتغال مأیوس کننده آمریکا که نگرانی‌ها نسبت به گسترش کندی اقتصادی در آسیا و اروپا به آمریکا را برانگیخت، پیش‌روی چندانی نداشتند.

به گفته بنجامین لو از شرکت کارگزاری فیلیپ فیوچرز، بازنگری‌های نزولی در پیش‌بینی‌های رشد اقتصاد جهانی توسط سازمان توسعه و همکاری اقتصادی و بانک مرکزی اروپا رشد چشمگیر قیمت‌ها را محدود کرده است.

بازارهای نفت امسال از توافق میان کشورهای اوپک و غیراوپک که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، پشتیبانی شده‌اند. اوپک پلاس متعهد شده است تولید خود را در نیمه اول سال 2019 به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

گروه اوپک پلاس در روزهای 17 و 18 آوریل و همچنین در روزهای 25 و 26 ژوئن دیدار خواهند کرد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، خاطرنشان کرد بعید است این گروه سیاست تولید خود را در آوریل تغییر دهد و اگر لازم باشد در ژوئن تغییراتی اعمال خواهد کرد. وی گفت: تا آوریل خواهیم دید که آیا اختلالات غیرمنتظره در جای دیگری روی خواهد داد یا خیر در غیر این صورت تصمیم‌گیری در این باره را به تأخیر خواهیم انداخت و تا ژوئن صبر می‌کنیم تا وضعیت بازار را ارزیابی کنیم.

قیمت‌ها همچنین از کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا پشتیبانی شدند. شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری فعال برای نفت هفته گذشته 9 حلقه کاهش یافته و به 834 حلقه رسید. تولید نفت آمریکا هفته گذشته در رکورد 12.1 میلیون بشکه در روز ثابت ماند.

فعالیت حفاری بالا در سال گذشته به افزایش تولید نفت آمریکا به میزان بیش از دو میلیون بشکه در روز منجر شد و تولید این کشور در فوریه به 12.1 میلیون بشکه در روز رسید که آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرد و روسیه و عربستان سعودی را پشت سر گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، کندی رشد فعالیت حفاری نشان می‌دهد رشد تولید این کشور در ماه‌های آیند، آهسته خواهد شد اما به دلیل این‌که فعالیت حفاری نسبتاً بالا مانده است، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند تولید نفت آمریکا به زودی به بیش از 13 میلیون بشکه در روز صعود کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد