اخبار استان ها

معادن بردسکن، بهشت سرمایه‌گذاران

معادن بردسکن، بهشت سرمایه‌گذاران
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در واحدهای صنعتی و معدنی و نیز در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده، این شهرستان به لحاظ موقعیت معادن برای سرمایه‌گذاران بهشت است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شهرام طلوع فکور اظهار کرد: حدود 1000 نفر در واحدهای صنعتی و 1000 نفر در واحدهای معدنی اشتغال دارند، شهرستان بردسکن از لحاظ معادن به ویژه مس بسیار غنی است و در حال حاضر 33 واحد معدنی وجود دارد که از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی پروانه کسب اخذ کردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن با بیان این که در شهرستان ذخیره ماده معدنی براساس پروانه‌های دریافتی، حدود 18 میلیون تن است، عنوان کرد: بزرگ‌ترین معادن شهرستان، مس و طلا است که به طور مجزا، 6 واحد معدنی مس و دو معدن طلا پروانه بهره‌برداری اخذ کردند و علاوه بر این که کارگران در معدن مشغول به فعالیت هستند، کارخانه‌ای برای آن‌ها راه‌اندازی شد تا بتوانند به صورت مستقیم در آن محل فرآوری محصول را نیز داشته باشند.

وی افزود: کارخانه معدن «دامن قُر» و معدن طلا «سه بَندون» که در روستا کبودان شهرستان بردسکن قرار دارد، برای آن‌ها پروانه بهره‌برداری اخذ شد و علاوه بر واحدهای معدنی، 42 واحد صنعتی هم در شهرستان فعال هستند که بیشتر آن‌ها در 15 کیلومتری شهرک صنعتی بردسکن قرار دارند.

طلوع فکور با اشاره به این که باید از تولید داخلی حمایت کنیم، خاطر نشان کرد: در این راستا تلاش کردیم در کارخانه‌ها و معادن خود فعالیت کنیم تا بتوانیم مانع از خام فروشی شویم و فرآوری و فروش آن را نیز خودمان انجام دهیم.

وی در خصوص بیمه کارگران، اظهار کرد: کارگرهایی که در صنایع و معادن کارخانه‌ها فعالیت می‌کنند همگی بیمه هستند و مدیران کارخانه‌ها و معادن موظفند بیمه آن‌ها را تامین کنند و به صورت مداوم از طریق تامین اجتماعی رصد می‌شوند تا نقصی در این حوزه وجود نداشته باشد و اگر کمبود و نقصی وجود داشت با مراجعه‌ و کمک مدیریت دستگاه‌ها مشکلات مرتفع ‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن در خصوص مشکلاتی که در حوزه صنعت و معدن وجود دارد، بیان کرد: شهرستان بردسکن فاصله زیادی با مرکز استان دارد و باید گفت که معادن احتیاج به برق دارند تا کارخانه‌ها بتوانند فعال باشند و در سوخت مشکلی وجود نداشته باشد.

طلوع فکور گفت: با توجه به این که بیشتر معادن در منطقه انابد و شهرآباد وجود دارد و با برآوردی که در منطقه انابد صورت گرفت، حدود 28 مگابایت برق نیاز است که این موضوع را به دستگاه‌های مختلف منعکس کردیم و در حال پیگیری هستند که این مشکلات مرتفع شود تا سرمایه‌گذار رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در شهرستان بردسکن داشته باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد