سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز بررسی کرد؛

بهره برداری از فاز اول پروژه انتقال آب خلیج به صنایع معدنی جنوب شرق کشور/ شیرین سازی و انتقال آب اقتصادی تر از انتقال ماده معدنی به سواحل خلیج است

بهره برداری از فاز اول پروژه انتقال آب خلیج به صنایع معدنی جنوب شرق کشور/ شیرین سازی و انتقال آب اقتصادی تر از انتقال ماده معدنی به سواحل خلیج است
پایگاه خبری معدن نیوز - با توجه به نیاز بخش صنایع معدنی جنوب شرق کشور به آب، مطالعات فنی و اقتصادی انجام شده نشان می‌دهد انتقال آب شیرین شده از خلیج فارس به صنایع معدنی جنوب شرق کشور اقتصادی‌تر از انتقال ماده معدنی به سواحل خلیج فارس می‌باشد، در این راستا طرح شیرین‌سازی و انتقال آب به میزان یک میلیون متر مکعب در روز در قالب طرح انتقال آب خلیج فارس به معادن جنوب شرق کشور مطرح شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، برای دستیابی به این هدف، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت مل صنایع مس، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و فولاد اردکان یزد، شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس را به عنوان متولی شیرین‌سازی و انتقال آب تاسیس کردند.

این پروژه در دو بخش اجرا می‌شود، در بخش اول آبگیری از خلیج فارس و شیرین‌سازی توسط شرکت مهندسی توسعه آب آسیا و بخش دوم اجرای ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال از سایت شیرین‌سازی بندرعباس تا سیرجان، مس سرچشمه و اردکان یزد و چاردملو توسط شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس انجام می‌گردد.

هدف عمده طرح، تامین بخشی از نیاز آبی فعلی و طرح‌های توسعه شرکت‌های سهیم در طرح و سایر مصرف‌کنندگان است. میزان آب مورد نیاز شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ظرفیت تولید به میزان 50 میلیون متر مکعب در سال است.

موقعیت طرح در حد فاصل استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد واقع می‌باشد. پیشرفت فیزیکی آب شیرین‌کن تا شهریور ماه امسال 31 درصد بوده است.

گفتنی است که سال آینده فاز اول این پروژه با آبرسانی به گل‌گهر به بهره‌برداری می‌رسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد