سنگ آهن و ذغال سنگ

کارنامه چادرملو در حوزه بومی سازی تشریح شد؛

بومی سازی بیش از ۱۱ قطعه در مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو تا آذر ماه ۹۷/ ۷۹ درصد قطعات و لوازم یدکی مصرفی چادرملو ساخت داخل است

بومی سازی بیش از ۱۱ قطعه در مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو تا آذر ماه ۹۷/ ۷۹ درصد قطعات و لوازم یدکی مصرفی چادرملو ساخت داخل است
پایگاه خبری معدن نیوز - بهره‌وری جز لاینفک بخش تولید و کار در هر واحد تولیدی و صنعتی است. یکی از شاخص‌های بهره‌وری برخورداری از توان و تخصص و نوآوری‌های کارشناسان و متخصصان داخلی برای طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این امر در حوزه صنعت و معدن به طور خاص از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که اتکا به تکنولوژی ساخت داخل موجب کاهش ریسک و ضامن تداوم فعالیت واحدهای معدنی و صنعتی خواهد بود.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از سال 1391 عزم خود را جزم کرد و با بکارگیری توان متخصصان داخلی کشور گام‌های بلندی را برای کاهش هزینه‌های ناشی از واردات قطعات و قطع وابستگی برداشت.

در سال 1389 ستاد بومی‌سازی در چادرملو تشکیل شد که هدف مهم آن، رسیدن به خودکفایی، شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی، ایجاد و تکمیل بانک اطلاعاتی در بخش‌های طراحی، ساخت، برنامه‌ریزی، هزینه‌یابی، مهندسی معکوس، تدارک و اجرا و در نهایت کنترل کیفی و راه‌اندازی و نیز رشد توان رقابت‌پذیری و استفاده از مزیت‌های اقتصادی بود.

این شرکت با تکیه بر پتانسیل نیروی متخصص و کارآمد در زمینه‌های مختلف طراحی و تهیه نقشه‌های جز به جز و کارگاهی به روش مهندسی معکوس، ساخت کلیه قطعات و ماشین‌آلات را با استفاده از سیستم‌ها و دانش فنی موجود در کشور در برنامه‌های اجرایی خود قرار داد.

همچنین در طی سال‌های اخیر با حمایت از سازندگان داخلی و برنامه‌هایی که جهت تامین قطعات و لوازم یدکی ساخت داخل کشور انجام داده است، نه تنها موجبات کاهش توقفات در اثر فرسودگی قطعات وارداتی را فراهم نموده بلکه شرایط افزایش تولید در واحدهای فرآوری سنگ‌آهن خود را نیز ارتقا بخشیده است به‌طور‌ی‌که ظرفیت 5 خط تولید کنسانتره سنگ‌آهن را از 7 میلیون و 500 هزار تن به 10 میلیون و 500 هزار تن و ظرفیت تولید گندله در واحد گندله‌سازی مجتمع صنعتی چادرملو را از 3 میلیون و 400 هزار تن به 4 میلیون تن افزایش داده است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن و کنسانتره کشور و از پیشگامان بومی‌سازی کشور است، به‌طوری‌که تا آذرماه سال 1397 بالغ بر 9 هزار و 795 قطعه در مجتمع معدنی و 1 هزار و 492 قطعه در مجتمع صنعتی و در مجموع بالغ بر 11 هزار و 287 قطعه صنعتی ساخته شده است.

در حال حاضر حدود 79 درصد قطعات و لوازم یدکی مصرفی این شرکت از ساخت داخل و 24 درصد از ساخت خارج تامین می‌گردد که در مورد اقلام ساخت خارج اقدامات لازم در جهت بومی‌سازی و جایگزینی آن‌ها به‌عمل آمده و جز برنامه‌های اصلی شرکت می‌باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد