اقتصاد و صنعت

سفر روحانی به عراق زمینه ساز توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند

سفر روحانی به عراق زمینه ساز توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به دستاوردهای بزرگ سفر رئیس جمهوری به عراق گفت: سفر دکتر روحانی به عراق و توافقات به عمل آمده در این سفر تاریخی زمینه ساز توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سیدزین العابدین موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به همجواری آبادان با کشور عراق تصریح کرد: آبادان ظرفیت توسعه تجاری و حتی فرهنگی با استان بصره عراق را دارد و سفر ریاست جمهوری به عراق این فرصت را مهیا کرده است.
وی با بیان ظرفیت های تجاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند و همجواری با استان بصره عراق افزود: ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی آبادان مهمترین جاذبه برای گردشگران عراقی است که لغو روادید افزایش روزافزون تردد گردشگران خارجی به این منطقه را در پی خواهد داشت.
معاون استاندار خوزستان گفت: تردد گردشگران خارجی به منطقه تحول اقتصادی و فرهنگی بین عراق و آبادان را به همراه دارد.
موسوی با اشاره به معافیت های گمرکی در منطقه آزاد اروند افزود: با توجه به معافیت گمرکی در این منطقه می توان گردشگران و سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در منطقه ترغیب کرد که این مهم رونق کسب و کار و اشتغال را در منطقه آزاد اروند به دنبال دارد.
فرماندار ویژه آبادان با اشاره به کاهش روند تردد اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند از اربعین امسال تاکنون بیان داشت: بر اساس توافق حاصل شده بین روسای جمهوری ایران و عراق با لغو هزینه صدور روادید بین 2 کشور تحول اساسی در زمینه تجاری و اقتصادی در منطقه آزاد اروند شاهد خواهیم بود.
وی در ادامه سفر دکتر روحانی به عراق و توافقات به عمل آمده بین این 2 کشور را در ابعاد سیاسی و اقتصادی مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این سفر توطئه های آمریکا برای تخریب روابط ایران و عراق در بخش اقتصادی را خنثی می کند.
معاون استاندار خوزستان بی اثر کردن توطئه های آمریکا در موضوع تحریم را دیگر دستاورد مهم سفر دکتر روحانی به عراق برشمرد و گفت: گسترش روابط تجاری بین ایران و عراق موضوع مهمی است که برای هر 2کشور سودمند است.
فرماندار ویژه آبادان هدف آمریکا را کمرنگ کردن روابط ایران در بخش های مختلف با کشورهای حوزه خلیج فارس عنوان کرد و گفت: سفر دکتر روحانی به عراق و توافقات به عمل آمده در این سفر دستاوردهای مهمی به ویژه در زمینه اقتصادی برای 2 کشور به دنبال دارد.
موسوی گفت: تحکیم روابط با همسایگان آن هم در شرایط تحریم برای عبور از تنگناهای اقتصادی ضروری است.
صاحبنظران و تحلیلگران مسایل سیاسی معتقدند سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه، سفری تاریخی ، نقطه عطف و فصل جدیدی در روابط این دو کشور است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد