سایر

همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با خانه صنعت و معدن

همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با خانه صنعت و معدن
خبرگزاری معدن- جلسه معاونت مشارکت‏های مردمی و امور بین‏الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن استان تهران برگزار شد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری معدن- جلسه معاونت مشارکت‏های مردمی و امور بین‏الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هیأت رئیسه خانه صنعت و معدن استان تهران برگزار شد.

به گزارش معدن نیوز در این جلسه که در محل خانه صنعت و معدن استان تهران و با حضور علی سهیلی، معاون مشارکت‏های مردمی و امور بین‏الملل ستاد و اعضای هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن برگزار شد، معاون ستاد مرکزی پس از قرائت و تشریح فرمان بی‏نظیر رهبر معظم انقلاب در امر مبارزه با پدیده شوم قاچاق به تبیین دلایل تشکیل معاونت جدیدالتأسیس مشارکت‏های مردمی و امور بین الملل طبق فرمان ایشان پرداخت.
سهیلی ضمن اعلام آمادگی همه جانبه برای همراهی با خانه صنعت و معدن در اهداف مشترک خاطر نشان کرد: بسترهای لازم جهت حمایت از  تدوین اسناد راهبردی منطبق با نیازهای خانه صنعت و معدن فراهم است. وی همچنین بر اساس طرح اقدام راهبردی ملی، حمایت همه جانبه ستاد را از تولیدات کیفی رقابت‏پذیر داخل تشریح و از اعضای هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن برای همکاری جهت نیل به اهداف عالی گسترش تولیدات کیفی در سطح ملی دعوت کرد.
در این جلسه اعضای خانه صنعت و معدن ضمن تشکر از حمایت دولت‏مردان از صنعت داخل و حضور معاون ستاد مرکزی در خانه صنعت و معدن، از وجود آسیب‏هایی در این حوزه اعم از کم‏اظهاری قیمت کالا در گمرکات، توزیع اجناس غیراستاندارد در بازار، فراهم نبودن فضای مناسب کسب و کار برای تولیدکننده، نقص برخی از مواد قانون کار و غیره اظهار نارضایتی کردند.
مرتضوی، رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن، وجود خلأ بین سازمان‏های دولتی و سازمان‏های مردم‏نهاد حامی تولید را از دیگر معضلات دانسته و خواستار آگاهی بیشتر از فعالیت‏های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد وی همچنین از فراهم نمودن بسترهای مناسب جهت تدوین اسناد راهبردی ملی مرتبط با صنعت توسط ستاد استقبال و  ابراز خرسندی کرد.
در ادامه جلسه، خلیلی، دبیرکل خانه صنعت و معدن، با اشاره به زیر بار نرفتن برخی دستگاه‏ها برای پذیرش سیستم شماره‏گذاری کالا از تعطیلی واحدهای تولیدکننده به‏خصوص در حوزه صنعت غذا به علت نبودن فضای مناسب کسب و کار اظهار نگرانی نمود و خواستار برگزاری جلسات مرتبط جهت حل این معضلات شد.
سهیلی در پایان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسات در عین عملیاتی‏کردن مفاد آن، نشر افکار مبارزه با قاچاق را در سطح ملی را ضروری و آمادگی ستاد مرکزی را جهت حمایت از هر گونه تلاش ارزشمند در پیشبرد مبارزه،اعلام و بیان شفاف موضوعات از سوی ذی‏نفعان و کوتاهی ننمودن در این زمینه را خواستار شدند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد