رویدادها و گزارش های ویژه

نمایشگاه معدن عمان فرصتی برای سرمایه گذاری

نمایشگاه معدن عمان فرصتی برای سرمایه گذاری
پایگاه خبری معدن نیوز - چشم انداز سال ۲۰۴۰ عمان اهمیت بسیار زیادی به بخش معدن به منظور گسترش فضای رقابتی و رشد می‌دهد و همچنین قصد بر توسعه این صنعت را دارد. این استراتژی در کنار کشفیات قابل توجه مواد معدنی و پروژه‌های عظیم در عمان، فرصت‌های بسیاری را برای سرمایه گذاری در بخش توسعه مواد معدنی، معدن، اکتشافات و عملیات معدنی فراهم می‌کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، نمایشگاه معدن عمان، که به وسیله اداره دولتی معادن این کشور (PAM) و "سازمان نمایشگاه‌های تجاری و کنفرانس‌های عمان" برگزار می‌شود، سالانه یک سطح بین المللی را به منظور استفاده از فرصت‌ها فراهم کرده و همچنین با به نمایش گذاشتن پروژه‌های کنونی، موجب جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در این کشور می‌شود.

سومین نمایشگاه معدن عمان که معتبرترین نمایشگاه در خاورمیانه است از تاریخ 26 تا 28 فروردین ماه سال 1398 در مرکز کنفرانس و نمایشگاه‌های عمان برگزار خواهد شد و کشور‌های مطرحی در زمینه‎های مرتبط در این رویداد شرکت خواهند کرد. کشور‌هایی مانند چین، آلمان، هند، ایران و ترکیه در این همایشن حضور خواهند داشت.

پیرو همایش‌های قبلی، برگزار کنندگان این رویداد توجه ویژه‌ای بر روی رشد استراتژی‌های بخش معدن، قوانین و مقررات جدید، مطالعات موردی بر روی صنعت معدن عربستان سعودی آفریقای جنوبی، پروژه‌های مالی و فرصت‌های سرمایه گذاری در عمان، تکنولوژی و فناوری‌های معدنی، رشد متوازن و سایر موضوعات مهم دیگر خواهد داشت. این موضوعات توسط سخنرانان بسیار این حوزه از جمله هلال ال بوسعیدی (مدیرعامل اداره دولتی معادن عمان)، علی ال رجحی (مدیر تحقیقات و مطالعات زمین شناسی)، جف دوبریش (مدیر تحقیقات و مطالعات زمین شناسی خاورمیانه، آفریقا و ایالات متحده) ارائه خواهد شد.

یکی از مزایای این رویداد، برگزاری کارگاه در رابطه با بازیافت ضایعات ناشی از فعالیت‌های معدنی است که توسط سازمان "توسعه صنعت معدن عرب" به مدت دو روز در قالب کنفرانس برگزار خواهد شد.

ایندراجیت کومار، مدیر نمایشگاه عمان در این رابطه می‌گوید: "نمایشگاه معدن عمان برای ما مانند راهی برای کمک به مسیر رشد پایدار صنعت معدن است. این امر بر پایه اصلاحات اخیر دولت و قوانین جدید است که ارزش زنجیره مواد معدنی داخلی عمان را افزایش می دهد. ما از این حرکت مثبت بسیار خرسند هستیم."

برای دومین سال، شرکت Bedrock Mineral Resource Consulting (BMRC) به عنوان یکی از اسپانسر‌های اصلی این نمایشگاه حضور دارد. راوی شارما، مدیر این شرکت در رابطه با نمایشگاه عمان می‌گوید: "حضور این شرکت در نمایشگاه عمان به منظور کمک به صنعت معدن عمان است. دارایی‌های معدنی عمان نشان دهنده چشم انداری روشن برای صنعت این کشور است و شرکت ما قصد دارد تا با کمک به این کشور روند تبدیل شدن عمان به یکی از قدرت‌های معدنی برجسته دنیا رد تسریع کند.."

دیگر اسامی مطرح که اسپانسرهای این روداد هستند شرکت‌هایی مانند Mineral Development Oman (MDO)، Gulf Mining Materials Company، Port of Duqm، Weir Minerlas، Port of Salalah و Oman Shipping Company هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد