طلا و نقره

براساس تازه ترین نظرسنجی ها:

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو زیاد است/ طلا کاهشی شد

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو زیاد است/ طلا کاهشی شد
پایگاه خبری معدن نیوز - افزایش انتظارات درباره بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده به خصوص در نشست دسامبر می تواند فشار بیشتری را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آتی توجه زیادی به مباحث مربوط به سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره خواهند داشت. تازه ترین نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بالا رفته و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد شد.

روبین بیهار تحلیلگر ارشد بانک سوسایت جنرال تاکید کرد: قیمت طلا در هفته آینده کمتر از سطح قیمت های هفته گذشته خواهد بود. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا موجب تقویت ارزش دلار و اوراق قرضه خواهد شد و این مساله بر قیمت طلا فشار وارد می کند.

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته تحت تاثیر آمارهای اشتغال ناامید کننده آمریکا قرار گرفته و با افزایش نسبی روبرو شده است. البته قیمت طلا در هفته گذشته برای چهارمین بار متوالی با کاهش همراه بوده است.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که تعداد فرصت های شغلی در این کشور طی ماه سپتامبر با کاهش 33 هزار موردی روبرو شده است. این نخستین بار در 7 سال اخیر است که تعداد فرصت های شغلی در آمریکا با کاهش همراه بوده است.

البته نرخ بیکاری آمریکا در ماه گذشته به 4.2 درصد کاهش یافته است. میزان دستمزدها در آمریکا نیز طی ماه سپتامبر 0.5 درصد افزایش داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز با رشد 2.9 درصدی روبرو شده است.

نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست دسامبر به بیش از 86 درصد رسیده است. این در شرایطی است که این رقم در نظرسنجی های سپتامبر به کمتر از 33 درصد رسیده بود.

نکته مثبت گزارش وزارت کار آمریکا افزایش دستمزدها بوده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی در روزهای آینده در آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. تنها عامل مهمی که می تواند طی روزهای آینده موجب افزایش قیمت طلا شود، تشدید تنش های سیاسی است


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد