اقتصاد و صنعت

گسترش همکاری‌های صنعتی عراق با ایران در اولویت

گسترش همکاری‌های صنعتی عراق با ایران در اولویت
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر بازرگانی عراق مطرح کرد: هدف اصلی ما گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های صنعتی است تا بتوانیم به ملت و مردم خود خدمت کنیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد هاشم عبدالمجید در همایش تجاری ایران و عراق، ضمن تشکر از اتاق بازرگانی ایران برای برگزاری این همایش گفت: هدف اصلی ما گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های صنعتی است تا بتوانیم به ملت و مردم خود خدمت کنیم.

وی افزود: افتخار بزرگی است که امروز من در اینجا حضور دارم و می‌توانم قدمی برای هم گسترش همکاری‌های دو کشور و مردم بردارم.

عبدالمجید گفت: انعقاد قرارداد‌های دوجانبه که در سفر قبلی آقای روحانی به عراق به امضا رسید و مذاکراتی که امروز در اتاق بازرگانی ایران با تاجران و صنعتگران ایرانی داریم نشان از اراده دو کشور برای گسترش همکاری‌ها دارد.

وی افزود: مهمترین اهداف این سفر اجرایی شدن لغو روادید و پیگیری راه آهن شلمچه است که برای هر دو کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است.

همچنین ماجد بوزان رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق ضمن تشکر از مهمان نوازی اتاق بازرگانی ایران و دولت از هیئت عراقی گفت: بخش خصوصی عراق با ایران و اکثر کشور‌های دنیا مراودات تجاری دارد و امروز ما به دنبال گسترش همکاری‌ها با کشور دوست و همسایه ایران هستیم.

وی افزود: در حال حاضر حجم تجارت دو کشور مورد مطلوب ما نیست و ما تلاش داریم که این حجم افزایش پیدا کند.

وزیر بازرگانی عراق گفت: ایران در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و انرژی از تجارب و تولیدات قوی برخوردار است و من از همین تریبون اعلام می‌کنم که آماده استقبال از شرکت‌های ایرانی برای بازسازی عراق هستیم و علاوه بر تجارت کالایی به دنبال تولیدات مشترک با شرکای ایرانی هستیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد