اقتصاد و صنعت

قیمت نفت خام برنت از ۷۱ دلار گذشت

قیمت نفت خام برنت از ۷۱ دلار گذشت
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت نفت خام روز دوشنبه با ۲درصد افزایش، بالاترین رشد را در پنج ماه اخیر تجربه کرد و نفت برنت دریای شمال با ۷۶ سنت افزایش، هر بشکه ۷۱ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خبرگزاری رویترز این افزایش را ناشی از درگیری های اخیر لیبی به عنوان یکی از کشورهای صادرکننده نفت، کاهش تولید سبد نفتی اوپک و تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بیان کرد.

بهای پیش خرید هر بشکه نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا هم با یک دلار و 32 سنت افزایش، به بشکه ای 64دلار و 40 سنت رسید.

بالاترین قیمت نفت به ماه نوامبر (آبان/ آذرماه) گذشته بر می گردد که در آن تاریخ قیمت نفت برنت دریای شمال و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب به 71دلار و 19 و 64 دلار و 44 سنت رسیده بود.

«حسین سید» کارشناس ارشد شرکت راهبردی FXTM در این باره گفت: کاهش تولید کنونی اوپک و تحریم های آمریکا علیه ایران دو محرک عمده افزایش قیمت ها در سال جاری میلادی بوده است.

وی افزایش چند روز اخیر قیمت نفت را نتیجه تشدید درگیری ها در لیبی دانست.

لیبی از پنجشنبه گذشته (15 فروردین) و همزمان با دستور «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی و تحت حمایت دولت حاکم بر شرق برای حمله به طرابلس؛ پایتخت بار دیگر متنشج است.

این درگیری ها روز جمعه و پس از درگیری شدید میان نیروهای تحت امر حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی در 30 کیلومتری جنوب شهر طرابلس به اوج خود رسید که تاکنون بیش از 20 تن از نیروهای دو طرف کشته شدند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد