آلومینیوم و مس

معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مس خبر داد؛

راه اندازی کارخانه اسیدسولفوریک مجتمع مس شهربابک در سال جاری/ گام بلند شرکت مس در راستای حفظ محیط زیست

راه اندازی کارخانه اسیدسولفوریک مجتمع مس شهربابک در سال جاری/ گام بلند شرکت مس در راستای حفظ محیط زیست
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مس گفت: بهره‌برداری از این کارخانه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت مس در حوزه محیط‌زیست است که عملاً منجر به بازیابی و مهار گاز SO۲ خروجی کارخانه ذوب و تبدیل آن به اسیدسولفوریک می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، آرمان حسنی با بیان این‌که کارخانه اسیدسولفوریک مجتمع مس سرچشمه از اواخر اسفندماه به همت تلاشگران این صنعت و با وجود تحریم‌ها وارد تولید آزمایشی اسید شده است گفت: به‌زودی با بهره‌برداری کامل از این کارخانه نه‌‌تنها آلودگی نخواهیم داشت بلکه از اسیدسولفوریک تولیدی می‌توانیم در حوزه کشاورزی و تولید کودهای شیمیایی نیز استفاده کنیم و بخشی از این محصول را هم به بازارهای هدف صادر کنیم.

وی افزود: همچنین در سال جاری انشاالله شاهد راه‌اندازی کارخانه اسیدسولفوریک مجتمع مس شهربابک خواهیم بود که به‌محض بهره‌برداری بخش عمده‌ای از مشکلات زیست‌محیطی این مجتمع نیز حل خواهد شد.

منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مس در ادامه به فعالیت‌های حوزه HSE شرکت مس اشاره کرد و گفت: به‌دلیل این‌که هر سه حوزه ایمنی، سلامت و محیط‌زیست (HSE) به نوعی با منابع انسانی شرکت در ارتباط است این حوزه یکی از حوزه‌های قابل‌توجه در این معاونت است که می‌بایست نقش همکاری خود را در مجتمع‌هابه‌خوبی ایفا کند.

وی افزود: حوزه ایمنی و سلامت به‌طور خاص با نیروی انسانی شرکت و حوزه محیط‌زیست به‌طور عام با جامعه انسانی محیط‌های پیرامون مناطق تولیدی درگیر است؛ ازاین‌رو، استراتژی‌های مشخص و دقیقی در این زمینه تعریف می‌شود و به‌طور مرتب رصد می‌شود تا سطح هر سه حوزه ایمنی، سلامت و محیط‌زیست در شرکت افزایش یابد.

حسنی با اشاره به این‌که در حوزه سلامت طرح‌های بسیار خوب و بلندمدت برای کارکنان شرکت مس توسط حوزه بهداشت و سلامت در مجتمع‌ها تعریف شده است اظهار داشت: برای نمونه برای نخستین بار پرونده سلامت برای پرسنل تشکیل شده است تا با بررسی‌های تخصصی بتوان از بسیاری از بیماری‌های افراد قبل از وقوع جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: این کار بر پایه اصل پیشگیری بهتر از درمان است در حوزه سلامت شکل گرفته است.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مس با بیان این‌که فعالیت‌های مربوط به حوزه‌های ایمنی و محیط‌زیست به‌طور مستقل در مجتمع‌ها انجام می‌شود گفت: اولین و مهم‌ترین گام در حوزه ایمنی آموزش است.

حسنی اظهار داشت: به‌دلیل این‌که مجتمع مس سرچشمه اولین مجتمع تولیدی شرکت است در برخی حوزه‌های این مجتمع در اثر گذر زمان برخی از سیستم‌های اعلام و اطفا کارایی خود را از دست داده‌اند که به همت همکاران این حوزه در حال بازسازی یا تعویض می‌باشند و در بخش‌های دیگری نیز تکنولوژی‌های به کار رفته مورد بازبینی قرار گرفته و در حال به‌روزرسانی است تا از سطح قابل قبولی در ایمنی برخوردار شوند.
وی در ادامه افزود: این مشکل در مجتمع‌های مس شهربابک و مس سونگون به دلیل جدیدتر بودن تجهیزات کمتر به چشم می‌خورد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد