فولاد و آهن

مدیرعامل ذوب آهن در نشست خبری مطرح کرد؛

افزایش سود هدف ذوب آهن در سال جدید/ صنایع در رتبه آخر آلایندگی قرار دارند

افزایش سود هدف ذوب آهن در سال جدید/ صنایع در رتبه آخر آلایندگی قرار دارند
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نشست خبری که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: در بخش محیط زیست بحث‌های متعددی به ویژه برای صنعت فولاد وجود دارد اما با بررسی این بخش مشاهده می کنیم که صنایع رتبه آخر را در آلایندگی دارند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، منصور یزدی زاده افزود: شرکت‌های فولادی که با روش های عرف تولید را انجام می‌دهند ضمن تولید اقدامات زیست محیطی را انجام می دهند و این موضوع باعث نمی شود که بحث محیط زیست کنار گذاشته شود.

به گفته مدیرعامل ذوب آهن اصفهان بحث محیط زیست بیشتر درخصوص تولید گازهای گلخانه ای است.

وی با اشاره به اینکه درخصوص ذوب آهن اختلاف نظر وجود دارد که آیا ما در درجه دوم آلاینده ها هستیم یا اول، بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات اصلاحی و غبارگیری کنورتورها میزان آلایندگی در حال کاهش است و محیط زیست نیز آن را بررسی می کند. صنعت در ذات خود آلاینده است اما مهم کنترل این آلودگی است.

یزدی زاده در ادامه عنوان کرد: یکی از کارهای اجباری این است که به ازای فضایی که دارید 25 درصد فضای سبز داشته باشید. در حال حاضر کل فضای تولید ذوب آهن 800 هکتار داریم و 16 هزارو 500 هکتار فضای سبز که بیش از 80 برابر این اصل بوده است که بیش از 10/5 میلیارد تومان در سال 96 برای فضای سبز هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مصرف آب حدود 5/5 لیتر به ازای هر کیلوگرم فولاد است، گفت: البته این فرایند در ذوب آهن متفاوت است و با ظرفیت تولید کامل این رقم سرشکن خواهد شد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان عنوان کرد: ذوب آهن پیش از این 3 باتری داشت اما در حال حاضر دو باتری آن فعال است که باتری شماره یک کاملا بروز و اصلاح شده است و آلایندگی ندارد اما باتری شماره 3 که کارهایش توسط اکراینی ها انجام می شد همزمان با تحریم ها بود که منجر به رفتن اکراینی ها شد. به ناچار به چینی ها مراجعه کردیم و آنها نیز در حد راه اندازی آنرا به کار انداختند. سال قبل 3 اقدام را بر روی این باتری آغاز کردیم که دو مورد در حال تکمیل است.

به گفته وی ذوب آهن به 6 میلیون تن سنگ آهن نیاز دارد که البته وزارت صمت برای تامین سنگ آهن این مجموعه قول هایی داده است.

یزدی زاده صادرات ذوب آهن در سال گذشته را از لحاظ درآمد افزایشی دانست و ادامه داد: اما به لحاظ تناژ کاهشی بود که دلیل عمده آن اعتصاب کامیون داران بود و ذوب آهن سه ماه صادرات خود را از دست داد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان درباره سیاست ذوب آهن برای عرضه در بورس کالا گفت: به جهت شفافیت موجود در بورس و معافیت مالیاتی همچنان تداوم عرضه محصولات ساختمانی در بورس است.

وی در پاسخ به معدن نیوز درباره فراخوان این شرکت برای شناسایی و خرید سنگ آهن دانه بندی از شرکت ها گفت: یکی از برنامه های ذوب آهن تامین از طریق معادن کوچک است لذا فراخوان داده شد که البته فراخوان توسط شرکت پویش معدن که یکی از شرکت های زیرمجموعه ما است انجام شده است.

یزدی زاده در پاسخ به این پرسش که خرید از این شرکت ها تحت چه شرایطی خواهد بود عنوان کرد: این شرکت ها باید ویژگی ها و مشخصاتی را داشته باشند که در فراخوان مشخص شده است و خرید ما از این شرکت ها نقدی خواهد بود.

به گفته وی شاخص ترین هدف این شرکت در سال 98 افزایش سود خواهد بود که از چند روش محقق می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد