فولاد و آهن

بررسی عملکرد هلدینگ میدکو در سالی که گذشت

بررسی عملکرد هلدینگ میدکو در سالی که گذشت
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) سالی پر کار و پر خبر را پشت سر گذاشته است. این گزارش مروری بر افتتاح‌ها و روند توسعه و بهره‌برداری طرح‌های این هلدینگ معدنی خواهد داشت.
  بزرگنمايي:

معدن نیوز در این گزارش مروری بر افتتاح‌ها و روند توسعه و بهره‌برداری طرح‌های این هلدینگ معدنی خواهد داشت.

تولید فاز دوم کارخانه فروسیلیس غرب

23 فروردین ماه سال 97 تولید فاز دوم کارخانه فروسیلیس غرب هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با حمایت بانک پاسارگاد و با هدف افزایش ظرفیت تولید فروسیلیسیم به 24 هزار تن در سال آغاز شد.

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام

در اواسط اردیبهشت ماه نیز مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) برگزار و یکی از موضوعات آن تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه بود که با افزایش سرمایه این شرکت موافقت شد. براساس توافق صورت گرفته و با رای اکثریت آرا، سود هر سهم این شرکت 16 تومان اعلام شد. در مجمع عمومی فوق‌العاده میدکو (منتهی به 29اسفند 1396) افزایش سرمایه شرکت از 2376 میلیارد تومان به 3600 میلیارد تومان تصویب شد که از رشد 1224 میلیارد تومانی برخوردار بوده و مقرر شد ظرف مدت دو سال این میزان افزایش صورت گیرد.

افتتاح کارخانه تولید پودر میکرونیزه بنتونیت

در تیرماه 97 مراسم افتتاح کارخانه تولید پودر میکرونیزه بنتونیت و گلوله‌های فولادی برگزار شد. کارخانه تولید پودر میکرونیزه بنتونیت با ظرفیت تولید 100هزار تن و کارخانه تولید گلوله فولادی با ظرفیت 10هزار تن با سرمایه‌گذاری به ارزش 30میلیارد تومان در این مجموعه قرار دارد که در راستای تکمیل زنجیره محصولات معدنی و صنعتی میدکو به وقوع پیوسته ‌است.

طرح توسعه مجتمع مس چاه موسی

در همین ماه نیز پروژه طرح توسعه مجتمع مس چاه موسی به ظرفیت ١٠٠٠ تن در سال کلید خورد. مجتمع مس چاه موسی یکی از پروژه‌های شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه از زیرمجموعه‌های هلدینگ میدکو است که در 130 کیلومتری شهرستان شاهرود و در حاشیه کویر بزرگ مرکزی ایران قرار دارد که با ظرفیت تولید 500 تن کاتد مس در سال در حال فعالیت می‌باشد.

مجوز افزایش سرمایه میدکو صادر شد

در شهریور ماه سال گذشته نیز مجوز افزایش سرمایه میدکو صادر شد. بر همین اساس مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار افزایش سرمایه میدکو را بلامانع خواند. این افزایش سرمایه با هدف جبران مشارکت انجام شده در افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه انجام گردید. 

دریافت جایزه کنفرانس جهانی مدیریت دانش

در همین ماه نیز جایزه کنفرانس جهانی مدیریت دانش سال 2018 به هلدینگ میدکو اهدا شد. کنفرانس جایزه جهانی مدیریت دانش تحت عنوان هفته دانشی از 10 تا 14 سپتامبر 2018 (19 تا 23 شهریور 97) در محل سازمان تجارت جهانی (WTO) در ژنو سوییس برگزار شد. این جایزه در سال 2010 توسط گروهی از خبرگان مدیریت دانش با هدف شناسایی سازمان‌ها و افراد فعال در زمینه مدیریت دانش با رویکرد توسعه در سطح کشور، منطقه و جهان طراحی و به صورت سالیانه برگزار می‌شود. در مراسم سال 2018 دو سازمان از طرف اعضای کمیته‌های علمی و فنی به عنوان برنده جایزه سال معرفی شدند که شرکت میدکو به دلیل سبک رهبری و مدیریت در توسعه و اشتغال‌زایی با بکارگیری و مدیریت صحیح دانش و مهارت خبرگان در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در سطح کشور به عنوان شرکت ایرانی، موفق به کسب این جایزه گردید.

راه‌اندازی خط ریخته‌گری فولاد بردسیر 

در آبان ماه سال 97 خط ریخته‌گری فولاد بردسیر راه‌اندازی و زنجیره تولید فولاد میدکو تکمیل و اولین شمش فولاد تولید گردید. این مجتمع به لحاظ اهمیت آن در شکوفایی اقتصادی، اشتغال‌زایی برای افراد بومی و افزایش تولید فولاد کشور با ظرفیت سالیانه یک میلیون تن شمش فولادی یکی از کارخانه‌های شرکت فولاد سیرجان ایرانیان است که به عنوان اولین مجموعه از هلدینگ میدکو به این مهم دست پیدا کرد. با راه‌اندازی این مجتمع برای بیش از 600 نفر اشتغال‌زایی به صورت مستقیم ایجاد شد. همچنین در بهمن ماه اولین واحد فولادی با همت میدکو در کرمان افتتاح شد. 

 تولید کاتد مس برای نخستین بار در جهان به روش تانک بایولیچینگ

در اسفندماه سال گذشته برای نخستین بار تولید کاتد مس به روش تانک بایولیچینگ در مجتمع بابک مس ایرانیان متعلق به میدکو آغاز شد. مجتمع بابک مس با ظرفیت تولید 50 هزار تن کاتد مس و 12 هزار تن لوله مسی در سال فعالیت می‌کند. در روش تانک بایولیچینگ با استفاده از نوع خاصی از باکتری‌های غیرمضر محصول نهایی استحصال می‌شود. دانش این تکنولوژی سازگار با محیط‌زیست توسط متخصصین ایرانی طی 5 سال پژوهش و تلاش مستمر ایجاد و راه‌اندازی شده است. از مزایای اصلی این روش می‌توان به حذف کوره‌های ذوب و درنتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیط‌زیست و مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد