معدن

معدن نیوزنیوز ارائه می دهد؛

معرفی کتاب "راهنمای کاربردی فناوری سیستم نانل"

معرفی کتاب "راهنمای کاربردی فناوری سیستم نانل"
پایگاه خبری معدن نیوز در نظر دارد از این پس کتاب های منتشر شده حوزه معدن را جهت استفاده خوانندگان و علاقمندان مطالعه ارائه نماید. در بخش نخست به معرفی کتاب "راهنمای کاربردی فناوری سیستم نانل" خواهیم پرداخت.
  بزرگنمايي:

کمبود کتاب‌های درسی در زمینه‌های مختلف مهندسی معدن و انفجار از مشکلات اصلی کاربران و دست‌اندرکاران این رشته‌هاست. در بخش معدن و پروژه‌های عمرانی نظیر بسیاری از صنایع دیگر، هر روز ابتکارات تازه و بهینه‌تری به کار گرفته‌ و کتاب‌ها و مقالات جدیدی عرضه می‌شود، اما متاسفانه تعداد کتاب‌هایی که به زبان فارسی در این زمینه‌ها انتشار یافته بسیار اندک است و در مورد برخی از فنون حتی یک کتاب هم نوشته نشده است.
از جمله مسایل جدیدی که در زمینه انفجار و آتشکاری به کار گرفته می‌شود، استفاده از آتشکاری و انفجار با سیستم نانل است. علی‌رغم اینکه سیستم نانل در سال 1960 میلادی توسط شرکت نیترونوبل به وسیله شخصی به نام دکتر پرسون ساخته شد، اما در ایران کاربری آن در سال‌های اخیر به صورت موردی برای برخی از معادن فلزی بزرگ بوده است. با افزایش علاقه‌مندی و ارائه تکنولوژی برتر، سیستم نانل در ایران در آبان ماه سال 1392 تولید و به‌کارگیری آن در انفجارات کنترل شده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
لذا با توجه به شناخت اندک کاربران در استفاده از این سیستم بر اساس فعالیت اجرایی در پروژه‌های مختلف معدنی، عمرانی و ترکیبی از پایان نامه دانشگاهی کارشناسی ارشد مرتبط و گردآوری مطالب از معتبرترین مراجع داخلی و کتب خارجی در کتاب راهنمای کاربردی فناوری سیستم نانل گردآوری شده است.
مولف این کتاب علی اکبر فدایی کیوانی است. در این کتاب تولید انواع سیستم نانل برای چهار شرکت تولیدکننده سیستم نانل از جمله Nitro Nobel، Dyno Nobel، Orica- Nitro و صنایع شیمیایی پارچین با هم بررسی شده‌اند و تست‌های عملیاتی و میدانی با رعایت اصول ایمنی، کنترل لرزش زمین، لرزش هوا، پرتاب سنگ و استفاده از سیستم نانل در شرایط جوی آب و هوای نامساعد زیر دکل‌های فشار قوی و خطوط لوله گاز با کاربری آسان و خردایش مناسب صورت پذیرفته و عملیات آتشکاری و انفجار در تمامی موارد با موفقیت، انجام و رضایت کامل حاصل بوده است.
نشر ویهان کتاب «راهنمای کاربردی فناوری سیستم نانل» را در 268 صفحه و با قیمت 30000 تومان در سال 95 منتشر نموده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد