صنایع معدنی

اجرای برنامه های پژوهشی و توسعه ای در دستور کار مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برای سال ۹۸ قرار گرفت

اجرای برنامه های پژوهشی و توسعه ای در دستور کار مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران برای سال ۹۸ قرار گرفت
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: این مرکز برنامه های مختلف پژوهشی و توسعه ای در سال ۹۸ را اجرا می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مجید وفایی فرد با اعلام این خبر اظهار داشت: از جمله برنامه های پژوهشی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، «مطالعات بهینه سازی فرآوری عناصر نادر خاکی از کانسنگ آنومالی 5 ساغند در مقیاس پایلوت» و «انجام آزمایش های شیمی و کانی شناسی و فرآوری نمونه های اکتشافی ایمیدرو» است.

وی ادامه داد: «مطالعه فرآوری بیتومین با هدف کاهش گوگرد و خاکستر برای تولید آسفالت ویژه در مقیاس آزمایشگاهی» و نیز «شناسایی و امکان سنجی فنی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی از گل قرمز کارخانه بوکسیت جاجرم در مقیاس آزمایشگاهی» در حال انجام است.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تصریح کرد: «انجام پژوهش بهینه سازی فرایند اکسیداسیون کانسنگ طلای زرشوران با همکاری دانشگاه ها» و «توسعه پژوهش های کاربردی درباره باز فرآوری پسماند های معدن و صنایع معدنی و استحصال عناصر با ارزش و استراتژیک» در سال جاری انجام می شود.

وی افزود: «توسعه فعالیت ها و مطالعات زیست محیطی در راستای تفاهم نامه منعقد شده با انجمن فولاد و شرکت های فولادی» و همچنین، «توسعه فناوری های حاصل از دستاوردهای پژوهشی انجام شده نظیر تیکنر خمیری و سیستم های سیار فرآوری» از دیگر برنامه های سال 98 در مرکز یاد شده است.

وفایی فرد با اشاره به دیگر برنامه های سال 98 ، گفت: «توسعه ارتباط با مراکز تحقیق و توسعه در راستای هم افزایی و دستیابی به اهداف و سیاست های نقشه راه معدن در حوزه پژوهش و فناوری» و «ایجاد ارتباط آزمایشگاهی با مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت» از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: «استقرار و پیاده سازی استاندارد 17025ISO» و «بازنگری ساختار تفضیلی و طرح طبقه بندی مشاغل» نیز در این راستا صورت می گیرد.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به اجرای پروژه های زیرساختی و تکمیلی به عنوان یکی دیگر از برنامه های این مرکز در سال جاری، گفت: نگهداری و تعمیرات تجهیزات، گازکشی و گازرسانی داخل سایت و اصلاح سیستم روشنایی و برق رسانی در این مرکز انجام می شود.

وی افزود: همچنین، تجهیز انبار برای انبارش نمونه های اکتشافی، اصلاح سیستم آب رسانی و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب و استقرار سیستم دوربین مدار بسته، جزو برنامه های زیرساختی و تکمیلی مرکز مذکور است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد