آلومینیوم و مس

بازار آلومینیوم اروپا در حال ضعیف‌تر شدن است

بازار آلومینیوم اروپا در حال ضعیف‌تر شدن است
خبرگزاری تخصصی معدن- با تحویل آلومینیوم آلیاژی به انبارهای کره‌جنوبی، سنگاپور و مالزی، موجودی این کالا در انبارهای رسمی بورس فلزات لندن در ۱۶ ژوئن به بیش از دو سوم افزایش پیدا کرد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- با تحویل آلومینیوم آلیاژی به انبارهای کره‌جنوبی، سنگاپور و مالزی، موجودی این کالا در انبارهای رسمی بورس فلزات لندن در 16 ژوئن به بیش از دو سوم افزایش پیدا کرد.
به گزارش معدن نیوز ؛ به موجودی در انبارهای گمرکی 28060 اضافه شده و کل موجودی‌ آن را به 108260 تن رساند.
تناژ تحویلی اولیه محموله‌ای بود که برای ژاپن در نظر گرفته شده بود، اما در حال حاضر پس از زلزله و سونامی این کشور در 11 مارس به دیگر مقاصد ارسال می‌شود.
یک تولیدکننده آلومینیوم ثانویه می‌گوید: فروشندگانی که حجم زیادی را به ژاپن می‌فروختند در حال حاضر دیگر قادر به فروش آنها نیستند، چون این کالا مشتری ندارد؛ در نتیجه بعنوان آخرین راه، آن را روانه بازار بورس فلزات لندن می‌کنند.
پس از زلزله ژاپن قیمت‌های شمش (ingot) اروپا کاهش پیدا کرده، چون بازار این محصول که معمولا با حضور مشتریان ژاپنی پررونق بود، راکد مانده است.
شمش دایکاست فشاری DIN226 در حال حاضر 1880ـ1800 یورو در هر تن فروخته می‌شود که از 2060-2000 یورو در هر تن قبل از زلزله کمتر است. آلیاژ آلومینیوم هر تن 2360ـ2350 دلار (قیمت سه ماهه) در بورس فلزات لندن فروخته می‌شود.
تولیدکننده دیگری می‌گوید: در دو ماه آخر قرار بود حجم زیادی به ژاپن فرستاده شود که به مناطق دیگری فرستاده شده و بخشی از آن به قیمت ارزان‌تر روانه اروپا شده است.
دست‌اندرکاران بازار گزارش کرده‌اند که سطح فعالیت تجاری اروپا در هفته گذشته پایین بود که موجب شده، تحویل این محصول (بدلیل عدم فروش در اروپا) به انبارها سرعت پیدا کند.
در شروع هفته گذشته حجم معاملات کاهش پیدا کرد، چون بخش اعظم قاره اروپا در تعطیلات رسمی بود که بزودی تعطیلات تابستانی نیز آغاز خواهد شد.
یک تاجر فیزیکی گفته که بازار اروپا نسبتا فعال است، اما این فعالیت‌ها در حد سه ماه پیش نیست. مصرف در اروپا اندکی پایین است و واحدهای ذوب می‌توانند تولید بیشتری داشته باشند، اما راهی برای صادرات و فروش ندارند.
یک تولیدکننده آلمانی گزارش کرده که دادوستد سطح خوبی است و حجم تجاری کاهش پیدا نکرده است. اکثر مشتریان برنامه‌های تعطیلات خود را تغییر داده‌اند‌ و در طول تابستان نیز بدون کاهش تولید فعالیت خواهند کرد.
چین احتمالا سرمنشأ محصول تحویلی است، چون قیمت‌ها در آسیا بسیار کمتر از اروپا است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد