معدن

معدن نیوز ارائه می دهد؛

معرفی کتاب "الگوی توسعه ‌صادرات سنگ‌های تزیینی ایران"

معرفی کتاب "الگوی توسعه ‌صادرات سنگ‌های تزیینی ایران"
پایگاه خبری معدن نیوز در نظر دارد از این پس کتاب های منتشر شده حوزه معدن را جهت استفاده خوانندگان و علاقمندان مطالعه ارائه نماید. در بخش دوم از سری برنامه های معرفی کتاب، به معرفی کتاب "الگوی توسعه ‌صادرات سنگ‌های تزیینی ایران" خواهیم پرداخت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، صادرات یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های اقتصاد هر کشور را تشکیل می‌‌دهد. صدور کالا و خدمات، مهم‌ترین منبع تامین درآمد ارزی کشور به شمار می‌آید که نبض اقتصاد زنده و فعال دنیا را در دست دارد.

اگر پذیرفته شود که صادرات کالاهای غیرنفتی موثرترین و مهم‌ترین راه برای سامان بخشیدن به وضع اقتصادی کشور است، باید همسو با یک برنامه‌ریزی مستمر، الگوپذیری از کشورهایی که مسیر توسعه را با موفقیت پیمود‌ه‌اند را ملاک قرار داد.

در طول چهل سال گذشته، پژوهش‌های بسیاری در مورد عوامل تعیین‌کننده‌ گوناگون رفتار و عملکرد صادراتی صورت گرفته است، امابا این وجود بیشتر آن‌ها یا تنها تاثیر عوامل داخلی مانند (عوامل مدیریتی و سازمانی) و یا تاثیر عوامل خارجی (مانند عوامل محیطی) را بررسی کرده اند؛ در‌‌حالی‌که بررسی همزمان این عوامل تاکنون بسیار کم صورت پذیرفته است.

بازار مصرف سنگ‌های تزیینی در سطح بین‌الملل بسیار گسترده است. یکی از بزرگ‌ترین کشورهای مصرف‌کننده سنگ‌های تزیینی، کشور چین است که بخش اعظم صادرات ایران و حتی دنیا را به خود اختصاص داده است.

کتاب «الگوی توسعه‌ صادرات سنگ‌های تزیینی ایران» نوشته دکتر بهرام شکوری به بررسی عواملی که در توسعه صادرات سنگ‌های تزیینی ایران به کشور چین دخیل هستند می‌پردازد.

بنابراین مساله اصلی این پژوهش، در حوزه بازاریابی بین‌الملل و در رابطه با توسعه صادرات سنگ‌های تزیینی ایران به بازار مصرف چین قرار می‌گیرد. این کتاب حاوی پنج فصل است.

نشر طلایی پویندگان دانشگاه کتاب «الگوی توسعه‌ صادرات سنگ‌های تزیینی ایران» را 289 صفحه در سال 96 منتشر کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد