سنگ آهن و ذغال سنگ

مدیرعامل گهرزمین خبر داد؛

بهره برداری از خط ۱ گندله سازی گهرزمین تا پایان شهریور ماه/ خط ۳ کنسانتره سازی هم تا پایان سال به بهره برداری می رسد

بهره برداری از خط ۱ گندله سازی گهرزمین تا پایان شهریور ماه/ خط ۳ کنسانتره سازی هم تا پایان سال به بهره برداری می رسد
پایگاه خبری معدن نیوز - علی اکبر پوریانی گفت: گهرزمین که به‌عنوان معین اقتصادی شهرستان منوجان در استان کرمان انتخاب شده است بزرگترین ذخیره سنگ آهن شناخته شده در منطقه خاورمیانه به میزان ۶۴۳ میلیون تن را داراست، لذا سود ۱۲۲ میلیون دلاری را از فراوری این ماده خام معدنی در سال گذشته به دست آورده است.
  بزرگنمايي:

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین عنوان کرد: در سال 96، 16‌.5 میلیون تن سنگ آهن استخراج کردیم که در سال 97 به 17.5 میلیون تن رسید که بالاترین آمار در بین معادن سنگ آهن ایران است لذا پیش بینی شده در سال جاری با تغییراتی در نحوه فرایند تولید، بین 25 تا 30 میلیون تن استخراج سنگ آهن داشته باشیم.

وی افزود: ذخیره معدن گهرزمین 643 میلیون تن برآورد شده که بزرگترین ذخیره سنگ آهن شناخته شده در منطقه خاورمیانه است لذا سال گذشته بیش از 4.430 میلیون تن تولید کنسانتره سنگ آهن داشته ایم که بالاتر از ظرفیت اسمی کارخانه بود.

پوریانی با بیان اینکه در آخرین رتبه‌بندی از بین 500 شرکت برتر ایران، رتبه 23 را بدست آوردیم، تصریح کرد: گهرزمین به‌عنوان معین اقتصادی شهرستان منوجان در استان کرمان انتخاب شده است که موفقیت هایی را نیز بدست آورده است، همچنین شرکت گهر زمین 6 میلیارد تومان هم به مردم سیل‌زده کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین عنوان کرد: ارزش صادرات کنسانتره 280 درصد (122 میلیون دلار)، فروش سنگ پرعیار 600 درصد و کلوخه سنگ آهن 90 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال «96» افزایش یافته است.

وی خبر داد: خط یک گندله‌سازی با ظرفیت 5 میلیون تن تا پایان شهریور ماه و خط 3 کنسانتره‌سازی هم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

پوریانی در پایان خاطر نشان کرد: امسال ‌پیش‌بینی سود گهرزمین حدود 3000 میلیارد تومان است که بیش از 100 درصد رشد نسبت به سود سال مالی قبل خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد