معدن

معدن مقصد مطمئنی برای سرمایه‌‌گذاران داخلی/ معدن‌های کوچک باید احیا شوند

معدن مقصد مطمئنی برای سرمایه‌‌گذاران داخلی/ معدن‌های کوچک باید احیا شوند
پایگاه خبری معدن نیوز- بهرامن با اشاره به انحراف سرمایه های سرگردان به سمت خودرو و ارز گفت: معدن مقصد مطمئنی برای سرمایه‌های داخلی و خارجی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران گفت: تحریم های وضع شده، منتهی به این چندسال نمی شود بلکه بیش از 30 سال است که تحریم هستیم، باید با بهره گیری از فعالان اقتصادی، سیاست ها را طوری برنامه ریزی کنیم که به صادرات 2 میلیارد دلاری نزدیک شویم.

بهرامن افزود: اکثر برنامه‌های اقتصادی کشور‌ بر اساس تغییرات و تحولات قیمت نفت شکل می‌گیرد و با توجه به اینکه ایران اکنون درگیر تحریم‌های نفتی است، بهترین نقشه راه برای مقابله، توجه به معدن و صنایع وابسته به آن است، چرا که کشور در این زمینه از ظرفیتهای خوبی بر خوردار است.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: بخش دولتی باید نگاه خود را به بخش خصوصی بیشتر کند تا از طریق سرمایه های در گردش به رونق تولید نزدیک شویم و از طرف دیگر اقتصاد را عاری از نفت کنیم. ما به نسل‌های امروز بدهکار هستیم و این موضوع زمانی از بین می رود و جبران می‌شود که ثروت‌ موجود را در جهت توسعه کشور به کار بگیریم.

وی ادامه داد: عمده سرمایه سرگردان کشور در حال حاضر به سمت خرید و فروش خودرو، ارز و ... منحرف شده است و اکنون زمان آن است که با تبلیغات و برنامه های متنوع، فضایی جذاب را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم و این اعتماد را بوجود آوریم که معدن مقصد جذاب‌ و مطمئنی برای سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

بهرامن با اشاره به اینکه توسعه معادن با توجه به مناطق معدنی خوبی که در ایران وجود دارد باید در دستور کار قرار گیرد اظهار کرد: معادن کوچک با ظرفیت کم باید احیا شود تا در کنار ایجاد اشتغال، زمینه برای پیشرفت معادن بزرگ فراهم شود. معدن به دلیل ارزش افزوده بالا و گستردگی می تواند اکثر مواد اولیه تولیدکنندگان و صنایع کشور نظیر خودروسازی، فولاد، کاغذ و ... را تامین کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد