اخبار استان ها

سرپرست فرمانداری بردسکن خبر داد؛

بهره برداری از دو معدن طلای بردسکن تا یک ماه آینده

بهره برداری از دو معدن طلای بردسکن تا یک ماه آینده
پایگاه خبری معدن نیوز- سرپرست فرمانداری بردسکن از بهره برداری دو معدن طلا و فاز دوم کارخانه نساجی مدرس تا یکماه آینده در این شهرستان خبرداد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ابراهیم قاسم پور در بردسکن گفت: معدن طلای سه بندون بیجورد که تاکنون بالغ بر 100 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است از یک پیشرفت 93 درصدی برخوردار است و با استخراج از این معدن طلا روزانه 700 گرم در این واحد معدنی طلا تولید خواهد شد.

وی همچنین به بهره برداری از معدن طلای دامن قر اشاره کرد و گفت: با راه اندازی کارخانه فرآوری معدن طلا سه بندون، بحث فرآوری طلا نیز در معدن دامن قر انجام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بردسکن با بیان اینکه اشتغال زایی در معدن طلای دامن قر در حال حاضر 35 نفر است و تاکنون 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری در آن انجام شده است گفت: دو معدن طلای بردسکن ظرف یک ماه آینده افتتاح و وارد چرخه تولید خواهند شد.

قاسم پور عنوان کرد: از 6 معدن طلا در خراسان رضوی دو معدن آن در بردسکن قرار گرفته است و خوشبختانه بردسکن به لحاظ کانی های معدنی این توان و ظرفیت را دارد که به یکی از قطب های معدنی کشور تبدیل شود.

وی عنوان کرد: معادن منطقه باید به یک هلدینگ بزرگ اقتصادی تبدیل شوند و با ایجاد یک زنجیره کامل خط تولید مفتول مس را در منطقه فعال کنیم.

قاسم پور اظهارداشت: بردسکن از لحاظ کارخانجات صنعتی جای کار دارد و برای سرمایه‌گذاری شهرستان بکری است و خوشبختانه به لحاظ معادن طلا، مس و آهن منطقه غنی است که با توجه به توافقات صورت گرفته با نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاونت فناوری رئیس جمهور، معاونت معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت با بانک صنعت و معدن توجه ویژه‌ای به معادن منطقه می‌شود.

وی در خصوص احداث پارک نساجی و پارک معدنی در بردسکن اشاره کرد و گفت: پس از مطالعات و طراحی این پروژه مهم در سال جاری عملیات آن آغاز می‌شود.

قاسم پور افزود: طراحی پارک نساجی می‌تواند زنجیره این واحد تولیدی را تکمیل و پارک معدنی منطقه را به قطب اقتصادی تبدیل کند.

وی از سرمایه گذاری بیش از 300 میلیارد تومان در معادن این شهرستان توسط بخش خصوصی ظرف 3 سال اخیر اشاره کرد و گفت: بیشتر معادن بردسکن با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

سرپرست فرمانداری بردسکن گفت: این شهرستان دارای 33 معدن بوده که 17 معدن آن فعال است و مابقی با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد