فولاد و آهن

پروژه انتقال پودر زغال به کوره بلند ذوب آهن در مراحل پایانی قرار گرفت

پروژه انتقال پودر زغال به کوره بلند ذوب آهن در مراحل پایانی قرار گرفت
پایگاه خبری معدن نیوز - ساخت پروژه PCI جهت ارسال پودر زغال به کوره بلندها هم اکنون در مرحله اتمام عملیات نصب تجهیزات، تست و راه اندازی قرار دارد. در خصوص کم و کیف عملیات مذکور با عباس نصیری کارشناس مکانیک پروژه PCI گفتگو نمودیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، نصیری با اشاره به اینکه برای راه اندازی پروژه PCI نیازمند استفاده از سیالات خطوط اصلی بودیم تا مانع پیشگیری از توقفات و ایجاد هزینه مالی برای کارخانه شویم، گفت: با اتخاذ تدابیری از یک دستگاه Hot Tapبه منظور کاهش هزینه های توقف کوره بلندها استفاده گردید زیرا این دستگاه مزیت هایی نظیر ایمنی بالا و سوراخکاری خطوط سیالات پر خطر بدون هیچ گونه توقف در روند خط تولید را دارد.

وی افزود: در این راستا از شرکت تخصصی پیشگام صنعت ابزار دعوت شد و پس از آماده سازی مقدمات و تجهیزات مورد نیاز برای اولین بار در کارخانه ذوب آهن عملیات Hot Tap بر روی سه خط 2000 به 600 میلیمترگاز کوره بلند، 200 به 150 میلیمتر هوای فشرده و 150 به 150 میلیمترازت بدون توقف کوره بلند و کک سازی با موفقیت انجام گرفت.

کارشناس مکانیک پروژه PCI در خصوص مراحل فنی پروژه گفت: ابتدا نصب نیپل روی خط اصلی انجام و سپس فیت آپ و جوشکاری با دقت بالا صورت گرفت در ادامه نیز valve روی آن نصب شد.

نصیری خاطر نشان کرد: قبل از بستنvalve مذکور بر روی فلنج مربوطه،تست آب بندی صورت گرفته و پس از آن دستگاه HOT TAP روی valve بسته می شود و سپس به منظور ایمنی بالاتر روی خط گاز کوره بلند با تزریق نیتروژن داخل محدوده valve، دستگاه Hot Tap آماده عملیات گردید و پس از حدود پنج ساعت سوراخکاری دستگاه از valve جدا شد و پس از تست عدم نشتی درپوش آن بسته شد.

وی در پایان از رفیعی مدیر پروژه PCI، توفیقی مدیر اجرایی تاسیسات جانبی و شرکت های پیشگام صنعت ابزار و جهان فولاد مروارید جهت هماهنگی های لازم تشکر و قدردانی نمود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد