سنگ آهن و ذغال سنگ

بی اچ پی بیلیتون از زمان تاسیس تاکنون/ معرفی یکی از بزرگترین شرکت های معدنی جهان

بی اچ پی بیلیتون از زمان تاسیس تاکنون/ معرفی یکی از بزرگترین شرکت های معدنی جهان
پایگاه خبری معدن نیوز - معدن نیوز در نظر دارد شرکت های معدن و صنایع معدنی دنیا را به مخاطبان خود معرفی نماید و از اینرو تلاش می شود در طول هر هفته چند شرکت مورد رصد و بررسی قرار گرفته و اطلاعات آن جهت استفاده مخاطبان انتشار یابد. به عنوان سومین شرکت به سراغ بی اچ پی بیلیتون (BHP) رفتیم. بی اچ پی بیلیتون با نماد BHP در ۱۳ آگوست ۱۸۸۵ تاسیس شد و یک شرکت با منابع جهانی محسوب می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این شرکت تولیدکننده کامودیتی های مختلف از قبیل سنگ آهن، زغال سنگ متالورژیکی، مس و اورانیوم است.

بخش های مختلف این شرکت عبارتند از نفت، مس، سنگ اهن و زغال سنگ. این شرکت در بخش نفت در زمینه اکتشاف، توسعه و تولید نفت و گاز مشغول است.

در بخش مس نیز در معادن مس، نقره، سرب، روی، مولیبدن، اورانیوم و طلا مشغول به فعالیت می باشد. در بخش سنگ آهن هم در استخراج و معدنکاری سنگ آهن کار می کند و اما در بخش زغال سنگ در استخراج زغال متالورژیکی و زغال حرارتی به فعالیت خود ادامه می دهد.

بی اچ پی یکی از بزرگترین شرکت های استخراج معادن و منابع معدنی جهان است که تقریبا 100 هزار کارمند در بیش از 25 کشور جهان دارد.

این شرکت در ملبورن استرالیا مستقر است و در بورس اوراق بهادار استرالیا به عنوان شرکت سهامی عام (BHP) با نماد بی اچ پی بیلیتون شناخته می شود و در بورس اوراق بهادار لندن و بورس اوراق بهادار ژوهانسبورگ به عنوان یک شرکت خصوصی و سهامی خاص (PLC) مطرح است.

فعالیت های معدنی این شرکت عمدتا در استرالیا و آمریکا واقع شده است.

در سال 2017 این شرکت درآمد سالیانه خود را 43.6 میلیارد دلار اعلام کرد که درمقایسه با درآمد 59 میلیارد دلاری در سال 2008 کاهش داشته است.

این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های معدنی در سراسر جهان، تا اواخر سپتامبر 2018 سرمایه گذاری بالغ بر 44.07 میلیارد دلار در بازار داشت که همین سرمایه گذاری عظیم، بی اچ پی را به یکی از بازیگران اصلی و پیشرو جهان در بخش معدن مبدل کرد.

براساس اعلام " Statista" فهرست و بیستی از ارزش های تجاری این شرکت برتر معدنی جهان در سال 2018 ارائه می شود:

فعالیت ها:

فعالیت در حوزه آلومینیوم: بی اچ پی بیلیتون هفتمین تولیدکننده برتر آلومینیوم جهان است که فعالیت هایی از قبیل تولید بوکسیت، فرآوری بوکسیت برای تولید آلومینا و همچنین ذوب فلز آلومینیوم را انجام می دهد. شرکت های حوزه آلومینیوم بی اچ پی شامل پالایش و ذوب Alumar در برزیل با مالکیت 36 تا 40 درصد، معدن بوکسیت Boddington و واحد فرآوری Worsley در استرالیا با مالکیت 86 درصد، کارخانه ذوب Mozal در موزامبیک با مالکیت 47.1 درصد، کارخانه های ذوب Bayside و Hillside در آفریقای جنوبی با مالکیت 100 درصد و واحد Mineração Rio do Norte برزیل با مالکیت 14.8 درصد می باشد.

فعالیت حوزه فلزات پایه: تولید فلزات پایه بی اچ پی شامل مس، نقره، سرب و روی می باشد. معدن Escondida در شیلی بزرگترین تولیدکننده مس در جهان است. شرکت های حوزه فلزات پایه شامل Antamina در پرو با مالکیت 33.75 درصد، Pinto Valley در آمریکا، Spence در شیلی، Cerro Colorado در شیلی و Cannington در استرالیا هر یک با مالکیت 100 درصد و نیز Escondida در شیلی با مالکیت 57.5 درصد می باشند.

فعالیت های حوزه نیکل: بی اچ پی بیلیتون چهارمین تولیدکننده برتر نیکل در جهان است که در زمینه تولید و فروش بریکت های نیکل، پودرها و گرانول و فرونیکل و نیز نیکل مات و کنسانتره نیکل فعال است. واحدهای نیکل این شرکت شامل Cerro Matoso در کلمبیا و Nickel West در استرالیا می باشند.

فعالیت های حوزه سنگ آهن: فعالیت های سنگ آهن بی اچ پی در غرب استرالیا و برزیل متمرکز است که سنگ آهن فاین و لامپ تولید می کند. معدن Whaleback در غرب استرالیابزرگترین معدن روباز جهان است و بیش از 5 کیلومتر طول و تقریبا 1.5 کیلومتر عرض دارد. بیش از هزار کیلومتر زیرساخت های زیلی و تاسیسات بندری این معدن را به شش معدن مجاور متعلق به بی اچ پی بیلیتون متصل می کند.

فعالیت بی اچ پی در سامارکو برزیل نیز بیش از 21 میلیون تن گندله و یک میلیون تن کنسانتره تولید می کند.


   shortlink:  
اخبار مرتبط
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد