معدن

سهم ۲۰ درصدی بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات کشور در فروردین ماه ۹۸/ صادرات بخش معدن و صنایع معدنی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۴.۳ میلیون تن رسید/ ارزش صادرات افت ۱۷ درصدی داشت

سهم ۲۰ درصدی بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات کشور در فروردین ماه ۹۸/ صادرات بخش معدن و صنایع معدنی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۴.۳ میلیون تن رسید/ ارزش صادرات افت ۱۷ درصدی داشت
پایگاه خبری معدن نیوز - میزان صادرات بخش معدن و صنایع معدنی طی فروردین ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۶ درصد به صورت وزنی رشد پیدا کرد. این بخش سهم ۲۰ درصدی از صادرات کل کشور در اختیار دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش پایگاه خبری ایمیدرو، براساس گزارش تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی طی فروردین امسال، 4 میلیون و 348 هزار تن ماده معدنی و محصولات معدنی به خارج صادر شد.

همچنین ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی طی نخستین ماه امسال، بیش از 503 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 17 درصد کاهش نشان می دهد.

در این میان، بیشترین تناژ صادرات مربوط به زنجیره سیمان (یک میلیون و 500 هزار تن)، سنگ آهن، کنسانتره و گندله (یک میلیون و 292 هزار تن)، زنجیره فولاد و محصولات فولادی (590 هزار تن)، انواع سنگ و محصولات مرتبط (358 هزار تن)، مس و محصولات پایین دستی (27 هزار تن) و زغال سنگ و کک (29 هزار تن) بود. دراین مدت ارزش صادرات زنجیره فولاد به حدود 224 میلیون دلار، سنگ آهن،‌ کنسانتره و گندله به 81 میلیون دلار، مس به 43 میلیون دلار، سیمان به 28.5 میلیون دلار و آلومینیوم به 6.7 میلیون دلار رسید.

میزان تناژ واردات بخش معدن و صنایع معدنی طی ماه فروردین، 222 هزار تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، 5 درصد کاهش نشان می دهد. افزون بر این، میزان واردات از نظر ارزشی حدود 180 میلیون دلار بود که در مقایسه با آمار سال گذشته، 9 درصد کاهش یافت.

بیشترین میزان واردات نیز مربوط به زغال سنگ و کک (85 هزار تن)، زنجیره فولاد و محصولات فولادی (49 هزار تن)، پودر آلومینا (31 هزار تن)، انواع فرو (10 هزار تن) و زنجیره روی (8 هزار تن) بود.

گزارش تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی طی فروردین امسال نشان می دهد که سهم این بخش از کل صادرات کشور از نظر تناژ، 51 درصد و از نظر ارزشی، 20 درصد بود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد