معدن

معدن حوزه مطمئن سرمایه گذاری / متوسط سود سرمایه گذاری در حوزه معدن بیش از۳۰ درصد است

معدن حوزه مطمئن سرمایه گذاری / متوسط سود سرمایه گذاری در حوزه معدن بیش از۳۰ درصد است
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد : سود سرمایه گذاری در بخش معدن به طور متوسط بالای ۳۰ درصد است .
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جعفر سرقینی در گفتگوی ویژه خبری افزود: متوسط بازگشت سرمایه در بخش معدن بسیار بیشتر از سایر بخش هاست و شرکتهای معدنی فعال در بورس هم سود ده هستند.
در ادامه داریوش اسماعیلی رییس فراکسیون معدن مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: معادن میتوانند بخشی از 1700 هزارمیلیارد تومان نقدینگی سرگردان کشور را جذب این بخش کنند .
وی بر اجرای نقشه راه معدن تاکید کرد.
بهرام شکوری رییس کمیسیون صنای و معادن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن نیز گفت : هم اکنون 400 هزار معدن ثبت شده در کشور وجود دارد که با راه اندازی 100 معدن فرآوری متوسط می توان 600 هزارفرصت شغلی ایجاد کرد.
شکوری افزود :‌ اگر بتوانیم در افق چشم انداز 1404 زنجیره مواد معدنی را تکمیل کنیم و به عنوان مثال تولید فولاد به 55 میلیون تن برسد ، می توان 60 درصد درآمد نفتی را محقق کرد و نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا کند .
به گفته وی وال استریت ارزش منابع طبیعی کشور را بیش از 27 تریلیون دلار ارزیابی کرده است که بخشی از آن به حوزه معدن مربوط است .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد