سنگ آهن و ذغال سنگ

در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل گل گهر چه گذشت؟

در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل گل گهر چه گذشت؟
معدن نیوز - امروز آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برگزار شد و در این جلسه ضمن تکریم خدمات ناصر تقی زاده مدیرعامل پیشین شرکت، جمشید ملارحمان به عنوان مدیرعامل جدید تودیع شد.
  بزرگنمايي:

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: استراتژی این سازمان، توانمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است. به گفته خداداد غریب پور، در شرایط امروز اقتصادی، توسعه این بخش با تشکیل کنسرسیوم های معدنی با راهبری شرکت هایی از جمله "گل گهر" ممکن خواهد شد.

خداداد غریب پور که در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت گل گهر سخن می گفت، افزود: خوشبختانه کنسرسیوم های موثری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور تشکیل شده است و در این زمینه می توان به احداث خط ریلی سنگان – بافق، تربت – سنگان و الکترود گرافیتی اشاره کرد.

وی افزود: "گل گهر" از جمله شرکت هایی است که در تشکیل کنسرسیوم های معدنی نقش داشته است و در این زمینه همیشه به عنوان "لیدر" نقش آفرینی کرده است.

غریب پور با بیان اینکه معدن و صنایع معدنی سال گذشته حدود 30 درصد سود بازار سرمایه را به خود اختصاص داد، گفت: گل گهر با دارایی 50 هزار میلیارد تومانی، نقش توسعه محور در تکمیل زنجیره، تامین خوراک و توسعه کشور دارد.

وی افزود: این شرکت با P/E (نسبت قیمت به درآمد) جذاب و همچنین راهبری طرح های توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی، تاثیرگذاری بسیاری در اقتصاد ملی دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: مدیریت یک بنگاه اقتصادی بزرگ همچون گل گهر طی چهار سال، فعالیت ارزنده ای است که "تقی زاده" به شایستگی اهداف یک مجموعه تاثیرگذار در بازار سرمایه را پیش برد.

وی ادامه داد: پیشنهادهایی به مدیر عامل سابق گل گهر برای ادامه فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی ارایه شده اما وی در نهایت پیشنهاد مشاور هیات عامل را پذیرفت.

غریب پور با اعلام اینکه "جمشید ملارحمان" از چهره های شناخته شده خانواده بزرگ معدن و صنایع معدنی است گفت: وی سطوح مختلف کاری از کارشناس تا مدیریت را طی کرده است.

وی افزود: امیدواریم با حضور ملارحمان و حمایت های هیات مدیره، سهامدارن و کارکنان، دستاوردهای قابل توجهی را در گل گهر و پهنه توسعه کشور شاهد باشیم.

جمشید ملارحمان نیز در این مراسم گفت: اعتقاد من این است که ابتدا سازماندهی درستی در سیستم صورت گیرد و ضعف های سیستم شناسایی شود. تلاش کنیم سیستم را تقویت و با سازماندهی درست و حمایت تک تک اعضا و نیروی انسانی مسیر رشد را طی کنیم.

وی افزود: اولویت ما، تامین منابع از مسیرهای مختلف و هدایت به سمت تولید است و بایستی جریان نقدینگی عالمانه برای پیشبرد اهداف شرکت داشته باشیم. علاوه بر این باید تلاش کنیم اولویت و اهداف را تعیین و در یک چشم انداز چندساله در آن مسیر گام برداریم.

ملارحمان با بیان اینکه ما امانت دار سهامداران هستیم گفت: سهامداران بنده را به‌عنوان امانتدار خود بپذیرند و بخواهند که در جهت اولویت‌ها و منافع ملی حرکت کنم. شایسته سالاری بدور از حاشیه ها در اولویت مدیریت من است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در کشور ما، خرید صنعت شده درحالی که باید خالق صنعت به ویژه تکنولوژی های بروز باشیم و در جهت داخلی سازی و بومی سازی گام برداریم.

وی در خاتمه از خدمات ارزنده مهندس تقی زاده تقدیر و تشکر و گفت: باید تلاش کرد نیروی انسانی در گل گهر با چیدمان صحیح بتوانند بهترین بازدهی را داشته باشد. همچنین مسئولیت های اجتماعی همچنان در اولویت گل گهر خواهد بود.

عزیزاله عصاری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات نیز در این مراسم گفت: تقی زاده مرد توسعه است.

وی افزود: مهندس تقی زاده شبانه روز برای احیا و توسعه گل گهر کار کردند. ایشان دارای چند خصوصیت خوب مدیریتی چون شهامت، جسارت و شجاعت در اجرای پروژه ها بود که در کمتر مدیری دیده می شود.

عصاری خاطرنشان کرد: گل گهر بزرگ ترین تولیدکننده گندله و کنسانتره است و در آینده آهن اسفنجی خواهد بود.

وی تصریح کرد: امیدوارم آقای ملارحمان در همان مسیر توسعه مهندس تقی زاده حرکت کنند و این انتظار را از ایشان داریم. مهندس ملارحمان از کارشناسان خوب بخش معدن است و ایشان را حمایت می کنیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: گل گهر که امروز پرچمدار سنگ آهن است مدیون مهندس تقی زاده است.

شهباز حسن پور، نماینده سیرجان در مجلس در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل گل گهر نیز گفت: نباید خدمات صادقانه مهندس تقی زاده فراموش شود و باید از ایشان در بخش های مختلف استفاده کرد. متاسفانه سهم بخش خصوصی در طرح های گل گهر کم است.

وی افزود: حدود 20 سال از نیروهای غیر بومی در منطقه استفاده شده است درخواست داریم که از ظرفیت این نیروها استفاده شود. نیروی انسانی از ظرفیت های بسیار مهم است. با تمام وجود در خدمت مهندس ملارحمان هستیم.

حسن پور خاظرنشان ساخت: جایگزینی معدن به جای نفت باید سرعت بیشتری بگیرد. از تمام ظرفیت استان استفاده نشده است انتظار داریم که واگذاری ها به درستی انجام شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد