فولاد و آهن

محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان تاکید کرد؛

پیشگیری مبنای عملکرد واحد بازرسی و نظارت

پیشگیری مبنای عملکرد واحد بازرسی و نظارت
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل فولاد خوزستان در نشستی صمیمی با کارکنان واحد بازرسی و نظارت گفت: مبنای عملکرد واحد بازرسی و نظارت پیشگیری از وقوع جرم است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی، محمد کشانی، مدیرعامل فولاد خوزستان، در این نشست که روز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه 98 در اتاق کنفرانس ساختمان مدیریت عامل برگزار شد؛ ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان واحد بازرسی و نظارت گفت: نام واحد حراست ازآن‌جا به بازرسی و نظارت تغییر نام یافت که عملکرد این واحد بر مبنای پیشگیری می‌باشد. در واقع مکانیسم سازمان‌ها باید به گونه‌ای قرار گیرد که پیش از وقوع جرم تدابیر پیشگیرانه آن اندیشیده شود.

محمد کشانی در توضیح عبارت بازرسی اظهار داشت: ایجاد واحد بازرسی در دو کلمه حفاظت و صیانت از دارایی‌های شرکت، تعریف می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: در گذشته یکی از امور نیازمند بهبود، مربوط به شناسایی، عملکرد، نظارت و تسویه حساب پیمانکاران بود؛ ما به دنبال بسته نگاه‌ داشتن درهای شرکت نیستیم، نکته اینجاست که هر فرد باید مدیریت شده وارد سازمان بشود تا در زمان بروز مشکل قابل شناسایی باشد.

کشانی با اشاره به لزوم جمع آوری و بایگانی اطلاعات افزود: زمانی‌که پروژه‌های متفاوتی به پیمانکاران مختلف سپرده می‌شود، نیاز است که پیش از عقد قرارداد لیست نفرات پیمانکار تحویل گرفته شود. به عبارتی برای اصلاح ارتباط‌های ناموازی همیشه اقدام پیشگیرانه نیاز می‌باشد.

مدیرعامل فولاد خوزستان درباره نظارت نامحسوس خاطرنشان کرد: نظارت نامحسوس از نظارت‌های محسوس و فیزیکی تاثیر بیشتری دارد. این بدان معنا است که فضای کار باید به گونه‌ای ترتیب داده شود که در حضور و یا نبود گروه بازرسی و نظارت، خلافی رخ ندهد. البته با مانیتورینگ و نصب دوربین‌های نظارتی، بررسی خطوط تولید و پیشگیری بروز خطا و اشتباه کاهش می‌یابد.

کشانی تصریح نمود: با حمایت از گروه بازرسی و نظارت، حتی با مراجعه به مراجع قضایی در زمان نیاز، سعی در ایجاد انگیزه برای کارکنان این واحد داریم. واحد بازرسی و نظارت در شرکت فولادخوزستان با حجم و وسعت بالای آن، که با حفاظت و صیانت از دارایی‌ها ارتباط مستقیم دارد، بی‌گمان نماینده هیات مدیره می‌باشد.

وی افزود: این واحد با عملکرد خود می‌تواند درصد سلامت شرکت و کارکنان آن را بالا ببرد. برای مثال اگر شخصی به دلیل ضعف مالی و یا مشکلات خانوادگی، جرمی مرتکب شود، به تنهایی مجرم نیست. ما نیز با آماده نمودن فضا برای وی در جرم او شریک می‌باشیم. لذا اگر فضایی آماده نباشد، جرمی رخ نمی‌دهد. نگاه دیگر بازرسی نگاه امر به معروف است. باید بنگریم به چه میزان توانسته‌ایم با آسیب‌شناسی بر روی جامعه آماری شرکت تأثیر مثبت بگذاریم.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان سخنان خود با تشکر از تلاش و کوشش کارکنان واحد بازرسی و نظارت گفت: شغل بازرسی و نظارت به دلیل میزان سختی موجود در آن مانند منصب معلمی، نیازمند عشق به کار است. همواره از پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات سازنده کارکنان استقبال نموده و از تک تک کارکنان این واحد که با عشق به کار خود می‌پردازند، کمال تشکر را دارم.

این گزارش حاکی است، در پایان این نشست با حضور مدیر عامل و مدیر واحد بازرسی و نظارت، با اهدای لوح تقدیر از کارکنان واحد یاد شده تقدیر و تشکر شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد