آلومینیوم و مس

مدیرکل صمت استان کرمان

کارخانه کاتد مس جیرفت با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی مجوز محیط زیست برای صدور پروانه بهره برداری ندارد

کارخانه کاتد مس جیرفت با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی مجوز محیط زیست برای صدور پروانه بهره برداری ندارد
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه کارخانه کاتد مس جیرفت ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده افتتاح است گفت: هنوز مجوز محیط زیست برای صدور پروانه بهره‌برداری این کارخانه صادر نشده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مسلم مروجی در جلسه رفع موانع تولید شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد که با حضور فدایی استاندار کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: برای حمایت از سرمایه‌گذاری در جنوب استان تاکنون جلسات خوبی برگزار و مصوبات مهمی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال 97 بیش از 100 مصوبه صنعتی در جنوب استان صادر شده است که این طرح‌ها بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند گفت: جلسات مشترکی با دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد و 60 طرح وارد مدار می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه 14 طرح اقتصاد مقاومتی با 126 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در جنوب استان در حال انجام است عنوان کرد: این طرح‌ها بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع معدنی 12 مجوز صنایع معدنی صادر شده که در مجموع 45 طرح صنایع معدنی در جنوب استان وجود دارد افزود: بزرگترین مشکل ما در جنوب استان نبود زیرساخت‌هاست.

مروجی با اشاره به اینکه طرح‌ها در حال انجام است اما در تامین آب و برق آنها مشکل وجود دارد که باید چاره‌اندیشی شود بیان کرد: سه کارخانه در بخش ساردوئیه در حال تاسیس است که برای تامین برق با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه کارخانه مس کاتد در رمشک نیز پیشرفت خوبی دارد اما برق کارخانه هنوز تامین نشده است گفت: کارخانه تولید کاتد مس جیرفت آماده افتتاح است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه ظرفیت کارخانه تولید کاتد مس جیرفت 5 هزار تن است عنوان کرد: در این کارخانه هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای 200 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارخانه حدود 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: هنوز مجوز محیط زیست برای صدور پروانه بهره‌برداری این کارخانه صادر نشده است.

مروجی افزود: شهرک صنعتی شماره دو جیرفت تنها شهرک صنعتی در استان است که مطالعات محیط زیستی آن انجام شده و دارای این مطالعات است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد